Fandom

Marvel Universe Wiki

Alternatywna rzeczywistość

1410stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Cały zbiór wszystkich rzeczywistości i uniwersów nazywamy "Multiwersum" np. Marvel Multiwersum albo DC Multiwersum. W Multiwersum są miliony różnych rzeczywistości i uniwersów. Główny/a czyli Marvel Universe ma numer Ziemia-616 . a np. Uniwersum Ultimate to Ziemia-1610 a UniwersumMC2 to Ziemia-982 . Każda rzeczywistość ma swoje wymiary jak np. Asgard co oznacza że jest nieskończenie wiele Asgardów, aczkolwiek niektóre miejsca takie jak np. Negative Zone bądź Mojoverse są unikalne i zostało potwierdzone że są tylko jedne w całym Multiwersum, czyli w pewnym zakresie same pełnią funkcję uniwersów. Zbiór wszystkich Multiwersów jak Marvel Multiwersum, DC Multiwersum, Dark Horse Multiwersum itd. nazywamy Omniwersum.

Po wydarzeniach serii "Age of Ultron" w czasoprzestrzeni pojawiły się dziury i pęknięcia przez to istoty z jednych rzeczywistości przeszły do drugich. Miało to wpływ nawet na inny Multiwersa a dokładniej na przejscie Nageli z DC Multiwersum do Marvel Multiwersum.

CiekawostkiEdytuj

  • Ciekawostką jest to że w wielu komiksach jest pokazana podróż w czasie, aczkowielk jak wiadomo każdy pisarz może mieć inną wizję przyszłości, dlatego w zależności przez kogo jest napisany dany komiks możemy zobaczyć podczas podróży w czasie wiele różnych i rozbierznych przyszłości które są wizją autora. Nie należy szukać w tym logicznego sensu ponieważ na stronach Spider-Mana zobaczymy przyszłośc w formie mrocznego 2099 a już w np. Avengersach i Fantastic Four zupełnie inną przyszłość. Prawdopodobnie żadna z przedstawionych przyszłości nie będzie przyszłością kiedy dany rok faktycznie nadejdzie, z racji między innymi na inny upływ czasu w Marvelu oraz na to że w niektórych przyszłościach herosi np. zgineli w katastrofie, a wiadomym jest że Marvel nigdy nie uśmierci ikon takich jak Peter Parker czy Tony Stark.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki