FANDOM

Attuma (Earth-616) from Indestructible Hulk Vol 1 5 page 00.jpg

Attuma- jest on Atlantydem, a dokładniej władcą Mórz i Oceanów, oraz i w wielu uniwersach królem samej Atlantydy. Został stworzony przez Stana Lee i Jacka Kerbi'ego. Jego największymi wrogami są  dwie drużyny: Fantastyczna Czwórka i Avengers.

DaneEdytuj

   Attuma

Inne pseudonimy:

   Attuma from the Murky Depths, Attuma the Barbarian, Attuma the Warlord, Breaker of Oceans, Bunny-Skull, Destoyer of Oceans, Nerkkod

Aktualny status:

   Żyje

Uniwersum:

   616

Klasa:

   Atlantean

Narodowość:

   Atlantean

Debiut:

   Fantastic Four #33 [1964]

Powiązania z grupami:

   Deep Six, Lethal Legion, The Worthy

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Attuma jest najsilniejszym ze wszystkich Atlantydów, jego siła dorównuje Hulkowi. Jest szybki i zwinny nie tylko w wodzie ale też na lądzie. Potrafi świetnie posługiwać się bronią białą.

HistoriaEdytuj

Attuma wywodzi się z plemienia nomadów zamieszkujących podwodny świat Atlantydy. Jako najsilniejszy z Atlantydów, szybko objął władze nad swoim plemieniem. Po krótkim czasie postanowił zaatakować Atlantydę. W tym czasie Atlantydom władał Namor (Sub-mariner). Attuma wytoczył wojnę Sub-Marinerowi. Namor poprosił o pomoc Fantastyczną Czwórkę. Pomimo pomocy drużyny bohaterów Attuma pokonał Sub-Marinera i objął władze nad Atlantydą. Odtąd wielokrotnie starał się zniszczyć świat na powierzchni, którego nienawidzi.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Został zabity przez Sentry'ego, ale dzięki staraniom Doctora Dooma został przywrócony do życia.
  • Attuma wielokrotnie walczył przeciwko Avengers. Spotkał ich po nraz pierwszy, kiedy pojmał i trzymał w niewoli Wasp. Starał się nie dopuścić do tego, by bohaterka ostrzegła swych towarzyszy o jego planach najechania świata na powierzchni i zalania Nowego Jorku gigantycznymi falami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki