Wikia

Marvel Universe Wiki

Avengers

Komentarze3
478stron na
tej wiki
Avengers22.jpg

Avengers (w polskim tłumaczeniu Mściciele)-grupa superbohaterów założona przez Nick'a Fury'ego w celu ochrony ziemi w razie nadzwyczajnego niebezpieczeństwa. Komiks o grupie Avengers zaczęto wydawać we wrześniu 1963 roku. Wtedy to zadebiutowali w serii The Avengers #1.

Skład grupyEdytuj

Cechą charakterystyczną dla tej grupy jest częsta zmiana jej składu, jednak myśl przewodnia drużyny zawsze pozostaje taka sama: ,,Walka z wrogiem, którego nie jest w stanie pokonać pojedynczy superbohater”.Pierwszy skład grupy stanowili:

Później drużyna rozpadła się. Jednak w obliczu zagrożenia połączyli siły i pokonywali zło w odcinkach kreskówki  "Avengers : Zjednoczeni".   Skład grupy wtedy stanowili:

Historia publikacjiEdytuj

Komiks The Avengers zadebiutował na rynku we wrześniu 1963 roku, wykorzystując już istniejących bohaterów, stworzonych głównie przez scenarzystę i edytora Stana Lee oraz rysownika Jack'a Kirby'ego. Seria wydawana była jako dwumiesięcznik do numeru 6 ( lipiec 1964 ) a następnie jako miesięcznik, do numeru 402 ( wrzesień 1996 ). Pomiędzy 1996 a 2004 rokiem Marvel trzy razy odnawiał serię, pierwszy raz w 1996 roku, tworząc Avengers vol. 2. Tytuł ten kontynuowano przez 13 numerów, aż do października 1997 roku . Kolejny raz, serię odnowiono w lutym 1998 roku, komiksem Avengers vol. 3. Ta seria kontynuowana była przez 84 numery, do sierpnia 2004 roku. Od września 2004 roku powrócono do starej serii i oryginalnej numeracji, nadając numerowi wrześniowemu numer 500. Serię zamknięto w grudniu 2004. Od roku 2005 Marvel wypuścił na rynek kilka serii z Avengers w tytule, serie te zakończono w roku 2010, rozpoczynając tym samym, trwającą do teraz serię Avengers vol. 4.

MediaEdytuj

  • W maju 2012 rok do kin trafił Avengers w reżyserii Joss'a Whedon'a.
  • W 2010 powstał serial animowany Avengers: Potęga i moc.
  • W  2013 powstał serial Avengers: Zjednoczeni.

Więcej od Wikii

Losowa wiki