FANDOM

Avengers (w polskim tłumaczeniu Mściciele) -grupa superbohaterów założona przez Nick'a Fury'ego w celu ochrony ziemi w razie nadzwyczajnego niebezpieczeństwa. Komiks o grupie Avengers zaczęto wydawać we wrześniu 1963 roku. Wtedy to zadebiutowali w serii The Avengers #1.

Historia publikacji

Komiks The Avengers zadebiutował na rynku we wrześniu 1963 roku, wykorzystując już istniejących bohaterów, stworzonych głównie przez scenarzystę i edytora Stana Lee oraz rysownika Jack'a Kirby'ego. Seria wydawana była jako dwumiesięcznik do numeru 6 ( lipiec 1964 ) a następnie jako miesięcznik, do numeru 402 ( wrzesień 1996 ). Pomiędzy 1996 a 2004 rokiem Marvel trzy razy odnawiał serię, pierwszy raz w 1996 roku, tworząc Avengers vol. 2. Tytuł ten kontynuowano przez 13 numerów, aż do października 1997 roku . Kolejny raz, serię odnowiono w lutym 1998 roku, komiksem Avengers vol. 3. Ta seria kontynuowana była przez 84 numery, do sierpnia 2004 roku. Od września 2004 roku powrócono do starej serii i oryginalnej numeracji, nadając numerowi wrześniowemu numer 500. Serię zamknięto w grudniu 2004. Od roku 2005 Marvel wypuścił na rynek kilka serii z Avengers w tytule, serie te zakończono w roku 2010, rozpoczynając tym samym, trwającą do teraz serię Avengers vol. 4.

Lista Członków

Avengers (S.H.I.E.L.D.)

Sunspot's Avengers

Avengers Unity Division

Secret Avengers

Avengers A.I.

Young Avengers

Avengers Academy

Mighty Avengers

Media

  • W maju 2012 rok do kin trafił Avengers w reżyserii Joss'a Whedon'a.
  • W 2010 powstał serial animowany Avengers: Potęga i moc.
  • W  2013 powstał serial Avengers: Zjednoczeni.
  • W 2015 roku do kin wszedł film Avengers: Czas Ultrona, który też reżyserował Joss Whedon.
  • W 2018 roku wejdzie do kin film Avengers: Wojna bez granic, a rok później Avengers  4

Komiksy

Filmy

Seriale

Gry

Ciekawostki

Galeria