FANDOM

Ekipa superbohaterów z Iron Manem, Hulkiem i Kapitanem Ameryką na czele wspólnie walczy, by ocalić świat od pewnej zagłady.

Avengers to film należący do Marvel Cinematic Universe.

Fabuła

Nick Fury jest szefem międzynarodowej agencji S.H.I.E.L.D., która czuwa nad światowym bezpieczeństwem. W centrum badań naukowych tejże organizacji trwają prace nad tesseraktem - tajemniczym przedmiotu, który umożliwia wytwarzanie gigantycznej ilości energii. Właściwie użyty mógłby rozwiązać wiele problemów ludzkości, ale w niepowołanych rękach może doprowadzić do zagłady całej planety.

Nagle sześcian uaktywnia się i na Ziemię przybywa Loki. Podporządkowuje on swojej woli agenta Clinta Bartona i profesora Erika Selviga, niszczy bazę i kradnie artefakt. Swoją zdobycz Loki ma zamiar przekazać groźnym kosmitom rasy Chitauri, którzy od dawna chcą zniszczyć Ziemię.

W obliczu globalnego zagrożenia Nick Fury staje przed zadaniem stworzenia drużyny, która podoła najbardziej nieprawdopodobnym wyzwaniom. W jej skład wchodzą m. in. miliarder Tony Stark, kapitan Steve Rogers, doktor Bruce Banner i światowej klasy zabójczyni Natasha Romanoff, jak również przybyły z Asgardu brat Lokiego - Thor. Bohaterom pomogą w walce agenci T.A.R.C.Z.Y., w tym agentka Maria Hill oraz agent Phil Coulson.

Porozumienie w drużynie złożonej z takich indywidualności nie będzie łatwe do osiągnięcia, jednak Nick Fury ma świadomość, że tylko działając wspólnie mogą ocalić świat przed zniszczeniem zwłaszcza, że Loki zgromadził w odległym wszechświecie potężną armię.

Obsada

Ciekawostki

  • Tony Stark w pewnej scenie ma na sobie koszulkę brytyjskiego zespołu Black Sabbath, który napisał piosenkę pt. Iron Man. Piosenka nie jest o bohaterze Marvel'a ale mimo to często towarzyszy Tonemu w wielu scenach filmowych. Np. w Avengers, Iron Man (film) itd.
  • W scenie po napisach końcowych pojawia się na krótko Thanos co jest zapowiedzią do przyszłych filmów
  • Gdy Thor i Loki rozmawiają, przelatują dwa kruki Odyna: Hugin i Mumin.
  • Na komputerze widać przyszłą wieżę Avengersów i Stana lee.
  • Na początku filmu widać napis Project P.E.G.A.S.U.S. co jest nawiązaniem do Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D., w których projekt ten ma miejsce.
  • Jest to pierwszy film z uniwersum marvel z dubbingiem.