FANDOM

The-Avengers-Movie.jpg
Avengers (ang. The Avengers) – amerykański film akcji science-fiction z 2012 roku, którego opracowaniem scenariusza oraz reżyserią zajmował się Joss Whedon, natomiast produkcją - Kevin Feige. Muzykę do filmu skomponował wieloletni filmowy kompozytor Alan Silvestri.

Podstawą scenariusza był komiks Avengers stworzony przez Stana Lee i Jacka Kirby'ego.

Fabuła Edytuj

Nick Fury jest szefem międzynarodowej agencji S.H.I.E.L.D., która czuwa nad światowym bezpieczeństwem. W centrum badań naukowych tejże organizacji trwają prace nad tesseraktem - tajemniczym przedmiotu, który umożliwia wytwarzanie gigantycznej ilości energii. Właściwie użyty mógłby rozwiązać wiele problemów ludzkości, ale w niepowołanych rękach może doprowadzić do zagłady całej planety.

Nagle sześcian uaktywnia się i na Ziemię przybywa Loki. Podporządkowuje on swojej woli agenta Clinta Bartona i profesora Erika Selviga, niszczy bazę i kradnie artefakt. Swoją zdobycz Loki ma zamiar przekazać groźnym kosmitom rasy Chitauri, którzy od dawna chcą zniszczyć Ziemię.

W obliczu globalnego zagrożenia Nick Fury staje przed zadaniem stworzenia drużyny, która podoła najbardziej nieprawdopodobnym wyzwaniom. W jej skład wchodzą m. in. miliarder Tony Stark, kapitan Steve Rogers, doktor Bruce Banner i światowej klasy zabójczyni Natasha Romanoff, jak również przybyły z Asgardu brat Lokiego - Thor. Bohaterom pomogą w walce agenci T.A.R.C.Z.Y., w tym agentka Maria Hill oraz agent Phil Coulson.

Porozumienie w drużynie złożonej z takich indywidualności nie będzie łatwe do osiągnięcia, jednak Nick Fury ma świadomość, że tylko działając wspólnie mogą ocalić świat przed zniszczeniem zwłaszcza, że Loki zgromadził w odległym wszechświecie potężną armię.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Tony Stark w pewnej scenie ma na sobie koszulkę brytyjskiego zespołu Black Sabbath, który napisał piosenkę pt. Iron Man. Piosenka nie jest o bohaterze Marvel'a ale mimo to często towarzyszy Tonemu w wielu scenach filmowych. Np. w Avengers, Iron Man (film) itd.
  • W scenie po napisach końcowych pojawia się na krótko Thanos co jest zapowiedzią do przyszłych filmów
  • Gdy Thor i Loki rozmawiają, przelatują dwa kruki Odyna: Hugin i Mumin.
  • Na komputerze widać przyszłą wieżę Avengersów i Stana lee.
  • Na początku filmu widać napis Project P.E.G.A.S.U.S. co jest nawiązaniem do Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D., w których projekt ten ma miejsce.
  • Jest to pierwszy film z uniwersum marvel z dubbingiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki