Fandom

Marvel Universe Wiki

Baron Zemo

1420stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij

Helmut Zemo (Earth-616) from Captain America Vol 6 1.jpg

DaneEdytuj

   Helmut J. Baron Zemo

Inne pseudonimy:

   Baron Zemo, Phoenix, Citizen V

Aktualny status:

   nieznany

Uniwersum:

   #616

Klasa:

   człowiek

Narodowość:

   niemiecka

Debiut:

   Captain America #168 (1973)

Powiązania z grupami:

   Thunderbolts, Masters of Evil, Secret Empire, Hydra

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Nadludzkich brak. Jest świetnym strzelcem, szermierzem, naukowcem oraz inżynierem. Często pod maską nosi specjalne obwody elektryczne chroniące go przed kontrolą umysłu. Potrafi też spowolnić procesy starzenia, aplikując sobie Związek X. Poza tym jest sprawny fizycznie oraz jest silniejszy i zwinniejszy od normalnego człowieka.

W kreskówce Avengers: Potęga i Moc został oblany mutacyjną substancją, dającą mu moce podobne do Kapitana Ameryki.

HistoriaEdytuj

Pierwszym Baronem Zemo był Heinrich Zemo, nazistowski naukowiec, który kilkakrotnie ścierał się z Kapitanem Ameryką w trakcie II wojny światowej. Gdy jego specyfik, Klej X, na stałe scalił jego maskę z twarzą, Heinrich oszalał. Po powrocie Kapitana jako członka grupy Mścicieli, Zemo chciał go zniszczyć i stworzył grupę o nazwie Masters of Evil (Mistrzowie Zła). Po śmierci Heinricha jego miano przejął jego syn, Helmut, który powołał nową ekipę Mistrzów Zła. Potem jednak zmienili nazwę na Thunderbolts, przechodząc na stronę dobra.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Pod maską kryje oszpeconą twarz.
  • Helmut Zemo próbował manipulować swoimi towarzyszami z Thunderbolts, także Swordsmanem.
  • Pierwszy Baron Zemo czasami łączył siły ze swoim rywalem, innym nazistą, Red Skullem.
  • Zemo jest fanem sagi Star Wars.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki