FANDOM

Scarlet Spider
Postać
Galeria
Ben Reilly Scarlet Spider Vol 1 3 Textless
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Obecny pseudonim
  • Pseudonimy
  • Tożsamość
  • tajna 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
  • Strona
Wygląd
  • Płeć
  • mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • piwny 
  • Kolor włosów
  • brązowe (farbowane na blond) 
  • Waga
  • 165 Ibs (75 kg) 
  • Wzrost
  • 5' 10" 
Dane
  • Narodowość
  • Amerykanin 
  • Miejsce narodzin
  • labolatorium Jackal'a 
  • Nowy Jork 
  • Status cywilny
  • kawaler 
  • Status prawny
  • nienotowany (jako Ben Reilly) 
  • notowany (jako Scarlet Spider i Spider-Carnage) 
  • Śmierć
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
  • Wrogowie
Rodzina
  • Twórcy

Ben Reilly znany także jako Spider-Man oraz Scarlet Spider, jest to superbohater z komiksowego uniwersum Marvela. Jest jedną z wielu postaci noszących pseudonim Spider-Man. Jest to postać, która istnieje w uniwersum Ziemia-616. Były członek organizacji New Warriors.

ZdolnościEdytuj

MoceEdytuj

  • zwiększona siła
  • zwiększona szybkość
  • zwiększona zwinność
  • zwiększona wytrzymałość
  • chodzenie po ścianach
  • pajęczy zmysł
  • nadludzka rownowaga
  • przyspieszona regeneracja
  • przyspieszone odruchy
  • kamuflaż (jako Spider-Carnage)
  • manipulacja materią (jako Spider-Carnage)

UmiejętnościEdytuj

  • posługiwanie się sieciowodami
  • fotografia

WyposażenieEdytuj

  • sieciowody
  • rzutki paraliżujące
  • sieci spowalniające

HistoriaEdytuj

StworzenieEdytuj

Peter Parker (Earth-616) vs. Peter Parker (Ben Reilly) (Earth-616)

Starcie z oryginałem

Ben został stworzony przez oszalałego nauczyciela w szkole Petera - Milesa Warrena. Naukowiec zwariował, gdy Gwen Stacy zginęła. Chciał ją sklonować. Gdy dowiedział się, że Peter jest Spider-Manem, bohaterem którego obwiniał o śmierć Gwen, sklonował również jego. Klon został zmuszony do walki z oryginałem. Ostatecznie Warren sfingował własną śmierć oraz klona Spider-Mana, wysadzając bombę oraz podrzucając zwłoki nieudanego klona.

WygnanieEdytuj

Ben uciekł z Nowego Jorku, uważając siebie za bezwartościowego klona. Nazwał siebie Ben Reilly, używając imienia wujka Bena i nazwiska panieńskiego cioci May. Po jakimś czasie Ben poznał Sewarda Trainera. Trainer pomógł mu, dostarczając fałszywe referencje, w celu pomocy w znalezieniu pracy. Dzięki niemu Ben mógł pracować przez miesiąc lub dwa, do chwili kiedy ludzie dowiedzieli się o sfałszowaniu referencji. Reilly odszedł, ale nie potrafił nie zwracać na siebie uwagi. W postoju w Salt Lake pomógł policji w złapaniu niebezpiecznego gangu.

MiłośćEdytuj

W pewnym momencie Ben poznał uroczą studentkę pracującą jako kelnerka - Janine Godbye. Po jakimś czasie odkrył, że tak naprawdę nazywa się Elizabeth Tyne i że zmieniła tożsamość, gdyż jest uciekinierką. Zabiła ona w obronie własnej swego ojca.  Nie zniechęciło to Bena, gdyż on również unikał władz, z powodu bycia klonem. Niestety inny klon Petera, Kaine Parker był zazdrosny o szczęście Bena. Porwał on Elizabeth i zabrał do Santa Cruz. Zmusił on ją do sfingowania własnej śmierci.

Praca w szkołachEdytuj

Ben przyjechał do Portland i zaczął tam pracę jako woźny. Tym razem miał się nie wychylać, lecz do szkoły dostali się włamywacze. Reilly uratował wtedy kobietę i ponownie musiał uciekać. Po wydarzeniach w Portland, Ben wyjechał do Włoszech. Ponownie pracował w szkole, lecz tym razem jako nauczyciel języka angielskiego. Zainteresowała się nim córka szefa tutejszej mafii. Ojciec zaczął badać przeszłość Ben'a. Mafioso dowiedział się o lukach Bena w pracy jako pedagog i zmusił go do opuszczenia Półwyspu Apenińskiego.

Scarlet SpiderEdytuj

155px-Peter Parker (Ben Reilly) (Earth-616) 002

Ben jako Scarlet Spider

Po wydarzeniach we Włoszech, Ben wrócił do Nowego Jorku. Tam dowiedział się o złym stanie cioci May. Spotkał się również z Peterem. Pete był w bardzo złym nastroju przez ostatnie tragedie, lecz pojawienie się Bena poprawiło mu humor. Co prawda obaj początkowo nie ufali sobie, ale po jakimś czasie zaczęli walczyć w duecie. Wtedy Reilly zaczął używać pseudonimu Scarlet Spider. Po kilku testach Sewarda Trainera okazało się, że to Peter był klonem, a oryginałem był Ben. Obaj byli zaskoczeni. Zgodzili się zachować swoje pseudonimy, gdyż Reilly uważał, że nie zasługuje na miano Spider-Man'a. Niedługo potem Peter zrezygnował z funkcji Spidey'ego, gdyż Mary Jane zaszła w ciążę. Ben objął jego funkcję, lecz nadal używał własnego kostiumu i pseudonimu. Dołączył on do New Warriors, choć żadnemu z członków nie zdradził swojej tożsamości ze względu na Peter'a. Niestety Lady Octopus i Alistaire Smythe zrujnowali jego reputację, używając jego hologramu. Ben nie wrócił już do funkcji Scarlet Spider'a ponieważ ludzie mu nie ufali.

Spider-ManEdytuj

Ben reilly jako spiderman

Ben jako Spider-Man

Po zrujnowaniu reputacji Ben zmienił pseudonim na Spider-Man. Rozpoczął również pracę w kawiarni Daily Grind i zaczął umawiać się na randki z studentkami tutejszego uniwersytetu - Jessica'ą Carradine i Desiree Whintrop. Wielu ludzi przyjęło, że nowy Spider-Man to stary Spider-Man z nieco innym kostiumem, lecz niektórzy bohaterowie i złoczyńcy dowiedzieli się prawdy.

Połączenie z CarnagemEdytuj

152165-112958-carnage-1-

Spider-Carnage

Po ucieczce symbiota Carnage z Ravencroft, Ben Reilly złączył się z nim, aby ten nie mógł skrzywdzić nikogo innego. Superbohater wytrzymał z symbiotem na tyle długo, by znaleziono bezpieczny sposób na pozbycie się go z Bena. Ostatecznie symbiot wrócił do Cletus Kasady'ego.

ŚmierćEdytuj

Ben Reilly (Earth-616) from Spider-Man Vol 1 75 001

Ben Reilly ginie z ręki Zielonego Goblina

Po badaniach przeprowadzonych w laboratorium Sewarda Trainera okazało się, że to Reilly jest prawdziwy, natomiast Parker to klon. Zrozpaczony i załamany Peter uciekł z laboratorium, pozostawiając Bena i swoją żonę. Jednak Ben nie chciał życia swego „brata”, wolał prowadzić to, które rozpoczął od chwili swoich „narodzin”. Usilnie starał się pomóc załamanemu Peterowi, który postanowił wstąpić do szeregów Szakala. Za wszelką cenę chciał aby Parker powrócił do kochającej go żony. Po wyjeździe Petera i Mary Jane z Nowego Yorku, Reilly przejął funkcję Spider-mana. Życie Bena zakończyło się po powrocie z grobu Normana Osborna, pragnącego zabić Petera. Chcąc go uratować Scarlet rzucił się na glider Zielonego Goblina, nabijając się na kolec pojazdu. Patrząc na śmierć partnera, Peter zobaczył, jak Ben się rozpada, co oznacza, że Trainer sfałszował wyniki badań.

Powrót z martwychEdytuj

Ben Reilly został przywrócony do życia przy pomocy nowej procedury klonowania Jackala. Pozwalała ona na zachowanie starych wspomnień. Proces ten powodował degenerację komórkową, dlatego Ben był cały czas ginął, lecz Miles cały czas go wskrzeszał, gdyż chciał znaleźć na to lek. Pewnego dnia Benowi udało się wyrwać z kajdanów Warrena, po czym zaatakował swojego stwórcę. Ben o mało nie zabił Milesa, jednak w ostatniej chwili zdał sobie sprawę, że są inne sposoby na wymierzenie kary Jackalowi. Zaczął go klonować a następnie wmówił oryginałowi, że on też jest klonem. Dzięki znalezieniu krótkotrwale działającego leku Ben namówił Milesa i jego klony, że jeśli będą dla niego pracować, otrzymają od niego pigułki, dzięki którym degeneracja komórkowa zostanie czasowo zatrzymana. Reilly zaczął podszywać się również pod Jackala oraz stworzył New U Technologies, by wykorzystywać technologię klonowania w dobrych celach.

JackalEdytuj

Ben Reilly (Earth-616) from Amazing Spider-Man Vol 4 23 001

Jako Jackal

Jako Jackal, Ben zaczął tworzyć własną sieć wpływów, przywracając do życia, przy pomocy klonowania, ludzi bliskich osobom z rządu, organów ścigania, mediów i instytucji medycznych. Po pewnym czasie wskrzesił także Gwen Stacy, oferując jej miejsce blisko siebie. Początkowo była sceptycznie nastawiona, jednak gdy spotkała swojego ojca, którego Ben wskrzesił wcześniej, zgodziła się. Aby wzmocnić swoją pozycję, zrekrutował kilku wrogów Spider-Mana, wśród których znaleźli się Rhino, Lizard i pozbawiony mocy Electro. Próbował również zwerbować Kingpina, wskrzeszając jego żonę Vanessę, jednak mimo to Fisk odmówił.

Ben zaczął również wprowadzać New U Technologies na rynek jako firmę farmaceutyczną, która dostarczała organy, pozyskiwane w metodzie klonowania. Częścią planu Bena było dołączenie do jego przedsiębiorstwa Petera Parkera. W jego ramach kazał doktor Ricie Clarkson zaoferować Peterowi wyleczenie jego chorego wuja. Peter niechętnie podszedł do tego pomysłu, jednak gdy jego pajęczy zmysł zareagował na Jerry'ego Saltersa, który wrócił z terapii New U Technologies, zaczął coś podejrzewać. Polecił swojemu sojusznikowi Prowlerowi zbadać tę sprawę. Superbohater udał się więc do placówki New U Technologies w San Francisco.

MediaEdytuj

  • Astonishing Spider-Man
  • Amazing Scarlet Spider
  • Amazing Spider-Man
  • Amazing Spider-Man Annual
  • Avengers
  • Ben Reilly: Scarlet Spider
  • Clone Conspiracy
  • Clone Conspiracy Omega
  • Daredevil
  • Fantastic Four
  • Free Comic Book Day
  • Green Goblin
  • Marvel Encyclopedia
  • Marvel Fanfare
  • Marvel Knights: Spider-Man
  • Marvel Swimsuit Special
  • Marvel Tales
  • Marvel Versus DC
  • Mighty Avengers
  • New Warriors
  • Official Handbook of the Marvel Universe
  • Official Handbook of the Marvel Universe A-Z
  • Prowler
  • Rune vs Venom
  • Scarlet Spider
  • Scarlet Spider Unlimited
  • Spectacular Spider-Man Super Special
  • Spider-Island: Deadly Foes
  • Spider-Man
  • Spider-Man: 101 Ways to End the Clone Saga
  • Spider-Man: Funeral for an Octopus
  • Spider-Man Holiday Special
  • Spider-Man Human Torch
  • Spider-Man: Maximum Clonage
  • Spider-Man/Punisher: Family Plot
  • Spider-Man: Redemption
  • Spider Man Super Special
  • Spider Man Team-Up
  • Spider-Man The Clone Journal
  • Spider-Man: The Final Adventure
  • Spider-Man: The Jackal Files
  • Spider-Man: The Lost Years
  • Spider-Man: The Osborn Journal
  • Spider-Man: The Parker Years
  • Spider-Man Unlimited
  • Sensational Spider-Man
  • Superior Carnage
  • Super Spider-Man and the Titans
  • Superior Spider-Man
  • Superior Spider-Man Team-Up
  • The Spectacular Spider-Man
  • The Spectacular Scarlet Spider
  • Ultraforce
  • Uncanny X-Men
  • Venom Along Came a Spider
  • Venom Super Special
  • Venom The Hunted
  • Web of Scarlet Spider
  • Web of Spider-Man
  • Web of Spider-Man Super Special
  • What If?
  • X-Men/Spider-Man

CiekawostkiEdytuj

  • Ben farbuje włosy na blond, by być mniej podobnym do Petera, jednak po zmartwychwstaniu przestał to robić.
  • Jego imię i nazwisko nie zostały przez niego przybrane bez powodu. Imię przybrał po wujku Ben'ie, natomiast nazwisko Reilly to panieńskie nazwisko cioci May.
  • Przez krótki czas połączył się z Carnage'em.
  • Jego pajęczy zmysł nie wyczuwa Peter'a i odwrotnie.
  • Ben umarł w Halloween.
  • Po jego śmierci Mister Sinister stworzył klony Bena do walki z Wolverine'em. 
  • Marvel planowało by to Ben Reilly został Spider-Manem a Peter miał przejść na "przed wczesną emeryturę" lecz fanom nie spodobał się ten pomysł więc go uśmiercono.
  • W serialu Mega Spider-Man, Flash Thompson w odcinku Agent Venom ma na sobie stary kostium Bena i używa jego poprzedniego pseudonimu.
  • Raptor uważał, że Peter Parker i Ben Reilly to ta sama osoba.