FANDOM

Galeria

Zdolności

Nie posiada żadnych nadludzkich mocy, ale za to lekkoatletyczne umiejętności Czarnej Wdowy są porównywalne z poziomem gimnastyków na olimpiadzie. Wdowa opanowała na poziomie mistrzowskim niemal wszystkie sztuki walki, od karate do nunjitsu.W przeszłości była także baletnicą.

Wyposażenie

  • Na przegubach rąk Czarna Wdowa nosi miniaturowe napędzane sprężonym gazem kotwiczki oraz elektryczny paralizator, nazywany żądłem Czarnej Wdowy. Może on razić prądem o napięciu 30.000 voltów.
  • W dłonie i stopy kombinezonu Czarnej Wdowy wbudowane są mikroskopijne przyssawki, które pozwalają jej chodzić po ścianach.
  • Dyski na jej złotym pasie to zestaw o dużej sile rażenia.

Historia

Natashę Romanoff, porzuconą w dzieciństwie, wychował Iwan Pietrowicz, żołnierz o dobrym sercu. Dzięki niemu wyrosła na wspaniałą gimnastyczkę i zasłynęła w całej Rosji jako niesamowicie utalentowana baletnica. Los Natashy tragicznie się odmienił po śmierci męża, rosyjskiego pilota. Cała ta historia okazała się mistyfikacją przygotowaną przez służby specjalne jako część skomplikowanego planu mającego nakłonić ją do współpracy. Wkrótce agenci spotkali się z nią i zaproponowali szkolenie. By zrobić coś dla upamiętnienia bohaterskiego męża, Natasha zgodziła się bez wahania. Przez wiele lat Natasha, znana jako Czarna Wdowa, była najlepszym rosyjskim szpiegiem, wzięła udział w setkach tajnych misji. Podczas wielu operacji współpracowała z członkiem Avengers Hawkeyem, wkrótce stali się bliskimi przyjaciółmi. Gdy pewnego dnia oboje poczuli się rozczarowani takim życiem, wspólnie uciekli do Ameryki. Zerwawszy ze starym życiem, Czarna Wdowa wykorzystuje swoje umiejętności do pomocy S.H.I.E.L.D., agencji zajmującej się wywiadem i walką z terrorystami. W przeszłości też działała jako aktywny członek Avengers. Black Widow współpracowała i spotykała z innymi bohaterami np.Daredevilem.

Media

Komiksy

Filmy

Postać Black Widow pojawiła się w:

W powyższych produkcjach rolę Czarnej Wdowy odegrała Scarlett Johansson.

Seriale

Gry

Ciekawostki

  • Jedyną osobą która może ją przestraszyć jest Hulk.
  • W przeszłości była związana z Daredevilem.
  • Black Widow to nie tylko szpieg, ale także zawodowa baletnica.
  • Nie może mieć dzieci, bo w filmie Avengers Czas Ultrona dowiadujemy się, że na koniec jej treningu jest sterylizacja

Odnośniki zewnętrzne

Charakterystyka Black Widow

Opis Black Widow