FANDOM

Chameleon (Dmitri Smerdjakov) - przestępca, pracownik Hydry i jeden z wrogów Spider-Mana.
Chameleon

Dane

Dmitri Anatoly Smerdyakov Kravinoff

Tożsamość:

Sekretna

Zawód:

Superzłoczyńca

Status prawny:

Nieznany

Status cywilny:

Kawaler

Znani krewni:

Sergei Kravinoff - Kraven the Hunter (brat, zmarły), Aloysha Kravinoff (bratanek), Vladimir Kravinoff - Grim Hunter (bratanek, zmarły), Tatiana (babka - zmarła)

Ograniczenia

Po bójce z Sergeiem i swoim ojcem oszalał.

Galeria

Zdolności

Kameleon jest mistrzem kamuflażu. Dawniej nakładał makijaż i kostium, aby udawać inne osoby. Teraz ma specjalne serum, które umożliwia mu zmianę wyglądu za pomocą własnej woli. Zaprojektował kostium, który mógł błyskawicznie skopiować dowolny ubiór. Posiada również holograficzny pas, przechowujący w pamięci wygląd ludzi, z którymi się spotkał. Dzięki temu potrafi w mgnieniu oka zmieniać swój wygląd.

Historia

Lekceważony przez wszystkich Rosjanin, Dmitrij Smerdjakov miał słaby charakter. Przez jakiś czas pracował jako lokaj dla swojego przyrodniego brata Siergieja. Szybko odkrył u siebie talent naśladowania i kamuflażu, więc przeniósł się do Ameryki i zaczął wykorzystywać swoje umiejętności w celach przestępczych. Podszywając się za naukowca, chciał wykraść plany amerykańskich rakiet obronnych i dobrze je sprzedać, dlatego później skopiował Spider-Mana, użył fałszywej pajęczyny, zabrał plany rakiet, a odpowiedzialność miał zrzucić na Pełzacza. Chameleon był pierwszym super-złoczyńcą, który starł się z Pajęczakiem i przegrał. Od tamtej pory nieustannie snuł plany zwycięstwa ze Spider-Manem.

Media

Komiksy

Filmy

Seriale

Spider-Man (1994)

Gry

Ciekawostki

- Kameleon był pierwszym wrogiem Spider-Mana.