FANDOM

Curt Connors

Doctor Curtis "Curt" Connors po utracie ręki zaczął pracować nad krzyżowaniem gatunków. Stworzył serum z jaszczurki i je sobie wstrzyknął. Udało mu się odzyskać rękę, lecz po chwili zamienił się w wielkiego jaszczura. Odtąd nosi imię Lizard.

DaneEdytuj

 dr Curtis Connors

Inne pseudonimy:

 Curt

Uniwersum:

 616

Klasa:

 nadczłowiek

Narodowość:

 Amerykanin

Debiut:

 Amazing Spider-Man #6

Powiązania z grupami:

 Sinister Six, Sinister Twelve, Oscorp

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Jako Doctor Connors nie ma nadludzkich zdolności, lecz jako Lizard jest super silny, potrafi podnosić przedmioty o wiele większe niż on sam. Jest bardzo zwinny i szybki, potrafi skakać, biegać, pływać, a nawet chodzić po ścianach z dużą prędkością. Może chłostać swym supermocnym ogonem z prędkością 90 km/h. Jego szpony i zęby to  straszliwa broń, mogąca nawet rozszarpać metal. Ma zdolność regeneracji uszkodzonych części ciała i może sprawić, by urwane kończyny lub ogon mu odrosły. Lizard może telepatycznie kontrolować wszystkie gady w zasięgu półtora kilometra. Posiada też wyostrzone zmysły: wzrok, węch, słuch, smak, dotyk. Potrafi oddychać pod wodą.

HistoriaEdytuj

Ziemia-616Edytuj

Dr Curtis Connors był znakomitym chirurgiem wojskowym. Niestety, jego kariera zakończyła się na dramatycznych okolicznościach - podczas wojny w Wietnamie stracił rękę. Gdy powrócił do Ameryki, został naukowcem specjalizującym się w fizjologii gadów. Zauważył, że pewne gatunki jaszczurek potrafią regenerować utracone kończyny. Stworzył więc serum, które miało mu przywrócić rękę. Wypróbował je na sobie i ze zdumieniem odkrył, że jest skuteczne. Niestety, po kilku chwilach pojawiły się też efekty uboczne serum: doktor zmienił się w dwumetrowego człowieka-jaszczura.

Ziemia-TRN123Edytuj

Gdy S.H.I.E.L.D. odkryła laboratorium Dr. Octopusa posłała tam Curtisa Connorsa, który niechcący wyłączył systemy obronne, przez co stracił rękę. Żeby nie umrzeć wstrzyknął sobie jaszczurze DNA. Ręka odrosła, ale po chwili zmienił się w wielkiego jaszczura.

Ziemia-982 ( MC2 Universe )Edytuj

Ziemia-1610 ( Uniwersum Ultimate )Edytuj

Ziemia-120703Edytuj

Doctor Curtis Connors pracował z Richardem Parkerem nad łączeniem gatunków. Gdy Richard zmarł miał prawie gotowe serum. Po kilkunastu latach odwiedził go syn byłego współpracownika Peter Parker. Nauczył Petera wielu rzeczy. Pewnego dnia wstrzyknął sobie serum z jaszczurki. Odzyskał rękę. Podczas jazdy taksówką zamienił się w wielkiego jaszczura. Jako Lizard zaczął grasować na mieście. Następnego dnia stoczył walkę z Niesamowitym Człowiekiem-Pająkiem w kanale. W między czasie zaatakował uniwersytet. Później ruszył do wieży Oscorpu po Kocioł Ganali by wszystkich zamienić w jaszczury. Była tam Gwen Stacy tworząca serum odwracające działanie. Stoczył pojedynek z George'em Stacy i Spider-Man'em. Udało im się w ostatnich sekundach wyciągnąć z kotła serum i włożyć anty-serum. Policjant poległ, a Jaszczur odmienił się w doktora.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki