FANDOM

Doktor Doom
Postać
Doctor doom.png
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Victor von Doom 
  • Obecny pseudonim
  • Doctor Doom 
  • Pseudonimy
  • The Master 
  • Invincible Man 
  • Vincent Vaughtn 
  • Hans 
  • Tożsamość
  • Powszechnie znana 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Brązowe 
  • Kolor włosów
  • Brązowe 
  • Waga
  • 102 kg 
  • w pancerzu 188 kg 
  • Wzrost
  • 187 cm 
  • w pancerzu 200 cm 
Dane
  • Narodowość
  • Latveriańska 
  • Miejsce narodzin
  • Haasenstadt (obecnie Doomstadt) 
  • Latveria 
  • Status cywilny
  • Kawaler 
  • Status prawny
  • Obywatel Latverii 
  • chroniony imunitetem dyplomatycznym 
  • Zawód
  • Władca Latverii 
  • zdobywca 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
Rodzina

Doktor Victor von Doom - naukowiec, który popadł w paranoję, mając na celu podporządkowanie ziemi i zniewolenie ludzi. Jest także jednym z najpopularniejszych jak dotychczas czarnych charakterów w Uniwersum Marvela. Po raz pierwszy pojawił się w zeszycie Fantastic Four #5, stworzonym przez Stana Lee i Steve'a Ditko. Aktualnie nie wiadomo, dlaczego jego twarz została oszpecona. Jest na to wiele teorii, jednak ta zagadka nie została jeszcze dotychczas rozwiązana.

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Doom nosi specjalny strój bitewny, wyposażony w nowoczesną broń. Zwiększa on jego siłę do nadludzkiego poziomu. Doctor Doom to doświadczony czarownik. Nauczył się przenosić własną świadomość do cudzego ciała i podróżować w czasie. Jest prawdziwym geniuszem. Potrafi także miotać ładunkami zielonego pioruna.

HistoriaEdytuj

Ziemia-616Edytuj

Matka Victora von Dooma zmarła, gdy chłopiec był malutki. Ponieważ jego ojciec został zamordowany przez żołnierzy, chłopca wychowali cyganie. Victor poprzysiągł zemstę. Studiował nauki przyrodnicze oraz czarną magię. Na uczelni spotkał Reeda Richardsa. Po nieudanym eksperymencie, który prawdopodobnie okaleczył jego twarz, został wyrzucony z uniwersytetu. Poszedł w świat w poszukiwaniu wiedzy i mocy. Na szczytach Himalajów rozkazał sekcie zaznajomionych z mistyką tybetańskich mnichów, aby wykonała zbroję kryjącą blizny i dającą większą moc. Następnie zdobył władzę nad swoją ojczyzną, Latverią i zaczął szukać zemsty na Reedzie Richardsie (Mr. Fantasticu), którego winił za swój wypadek. Celem Dooma jest zdobycie władzy nad światem, dlatego jego misja nigdy się nie kończy.

Ziemia-121698Edytuj

Fantastyczna CzwórkaEdytuj

Dr Doom był jednym z uczestników wyprawy Fantastycznej Czwórki w kosmos. Tak, jak oni został napromieniowany kosmiczna energią. Po powrocie na ziemię zaczął odczuwać skutki napromieniowania. Jego ciało zaczęło pokrywać się metalem. Po pewnym czasie Doom założył swoją zbroje. Za stan swojego zdrowia obwiniał Fantastyczną Czwórkę i dlatego ich zaatakował. Od tamtej pory Doom stał się geniuszem zła.

Fantastyczna czwórka 2: Narodziny Srebrnego SurferaEdytuj

Ziemia-TRN123Edytuj

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Victor ukrywa przed światem swoją oszpeconą twarz. Obecnie wiadomo, że został poważnie poparzony w wypadku laboratoryjnym. Jednak wcześniejsze założenia scenarzystów zakładały także, że mógł sam się oszpecić, zakładając rozgrzaną do czerwoności maskę, lub że maska jest wyrazem jego próżności, a ukrywana szpetota jest jedynie drobną blizną na policzku.
  • Doctor Doom należy do grupy Cabal, którą tworzy z Mefisto, Emmą Frost, Normanem Osbornem, Lokim i Hoodem.
  • Doom stworzył Doomboty, dokładne kopie samego siebie, które zastępowały go w licznych niebezpiecznych misjach.
  • Jest ekspertem w robotyce, biochemii, w technologii broni, inżynierii genetycznej oraz wielu innych dziedzinach nauki.
  • Jego kostium może wytwarzać silne elektrowstrząsy, obezwładniające wroga w razie zbyt bliskiego kontaktu fizycznego.
  • Kiedyś zaprojektował maszynę do podróżowania w czasie i rozważał powrót do czasów II wojny światowej, aby zabić Adolfa Hitlera, lecz nic mu z tego nie wyszło.
  • Kiedyś zabił większość uniwersum.
  • Posiada córkę o imieniu Victoria.
  • W świecie Battleworld jest on uznawany za boga.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki