Fandom

Marvel Universe Wiki

Frank Castle (Ziemia-616)

1410stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Punisher
Postać
Galeria
Punisher.png
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Frank Castle (wcześniej Francis Castiglione) 
  • Obecny pseudonim
  • Pseudonimy
  • Big Nothing 
  • Major Bateman 
  • Castigo 
  • Chaloner 
  • Eastman 
  • McRook 
  • Melchior 
  • Tożsamość
  • Powszechnie znana 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Niebieskie 
  • Kolor włosów
  • Czarne 
  • Waga
  • 91 kg 
  • Wzrost
  • 185 cm 
Dane
  • Narodowość
  • Amerykańska 
  • Miejsce narodzin
  • Aktualny Status
  • Żyje 
  • Status cywilny
  • Wdowiec 
  • Status prawny
  • Notowany 
  • Zawód
  • Zabójca (dawniej żołnierz) 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
  • obecnie żadne - wcześniej Secret Avengers
  • Zielone Berety
  • Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych
Rodzina
  • Twórcy

Punisher - postać komiksowa stworzona przez scenarzystę Garry'ego Conway'a oraz rysowników Johna Romita Sr. i Ross Andru.

ZdolnościEdytuj

Punisher nie ma nadludzkich zdolności, polega jedynie na swoim wojskowym doświadczeniu. Ma natomiast powszechną wiedzę na temat różnych rodzajów broni, od broni palnej do broni wybuchowej (granaty, bomby). Jest też niesamowicie celny. Oprócz tego jest bardzo wytrzymały - ma wysoki próg odczuwania bólu, dzięki temu potrafi znieść każdą operację bez narkozy.

HistoriaEdytuj

Frank Castle, amerykański żołnierz elitarnej jednostki został wybrany do wykonania specjalnej misji, ponieważ był jedynym z najlepszych. Po powrocie postanowił porzucić swoje dotychczasowe zajęcie i żyć w spokoju z żoną i dziećmi. Podczas przyjęcia mafia, która miała na pieńku z Frankiem postanowiła zabić całą rodzinę Castle'a. Gdy zabili wszystkich, ciężko postrzelili Franka. Myśleli jednak, że go unicestwili. Frank przeżył i przysiągł zemstę całemu gangowi. Przyjął imię Punisher i zabił wszystkich swoich wrogów, lecz nie przestał zabijać przestępców. Poprzysiągł, że każdy przestępca poniesie karę za swe czyny. I choć Punisher wielokrotnie popadł w konflikt z policją jak i z innymi bohaterami, jego wojna nigdy się nie skończy.Ostatnio miał starcie z synem Worverina w kyórym zginą ale wampir morbius poskładał go z ciał zmarłych i teras nosi przydomek Franki Castle a jego wizerunek jest na przedostatnim zdjęciu. 

MediaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Arsenał Punishera jest szeroki i dobiera on broń zależnie od okoliczności, lecz najczęściej korzysta z dwóch pistoletów Colt M1911, karabinu M4 z granatnikiem M203, strzelb Spas-12 oraz Remington 870, a w chwilach, gdy trzeba zasypać wroga ołowianym gradem – karabinu maszynowego M60.
  • W wyjątkowych sytuacjach korzysta z broni zdobytej na super-złoczyńcach.
  • Jedyne postacie z uniwersum Marvel'a celniejsze od niego to Bullseye i Hawkeye.
  • Był członkiem wielu przestępczych grup: od mafii włoskiej po rosyjską, działał w chińskich triadach i meksykańskich kartelach narkotykowych.
  • Chociaż jest zaliczany do najgroźniejszych kryminalistów, policja i FBI popierają jego wojnę ze złoczyńcami.
  • Punisher ma swoje bazy wszędzie: w Stanach Zjednoczonych, w Europie Środkowej oraz w Rosji i Afganistanie. Jest mobilnym człowiekiem.
  • Pojawia się w grze Lego Marvel Super Heroes w zadaniach pobocznych.
  • Podczas "Civil War" walczył po stronie Kapitana Ameryki.
  • W Wielkiej Brytani również działa człowiek o pseudonimie Punisher UK (Outlaw).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki