FANDOM

Gambit [Remy LeBeau]
Postać
Images (3)
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Remy LeBeau 
  • Obecny pseudonim
  • Gambit 
  • Pseudonimy
  • Le Diable Blanc 
  • Robert Lord 
  • Dirge 
  • Death 
  • Tożsamość
  • Tajna 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Czerwone (lśniące/płonące) 
  • Kolor włosów
  • Brązowe 
  • Waga
  • 175 lbs. (79 kg)) 
  • Wzrost
  • 6" 1' (182 cm) 
Dane
  • Narodowość
  • Amerykanin 
  • Miejsce narodzin
  • Nowy Orlean 
  • stan Louisiana 
  • Status cywilny
  • Rozwiedziony 
  • Status prawny
  • Nienotowany 
  • Zawód
  • Poszukiwacz przygód 
  • profesjonalny złodziej 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
Rodzina

ZdolnościEdytuj

Remy ładuje energią kinetyczną materię nieożywioną. Dzięki temu przy uderzeniu naładowany przedmiot eksploduje. Nie wiadomo czy cechy fizyczne typu szybkość i zwinność są cechami wrodzonymi (zdolności mutanta) czy nabytymi. Umysł Gambita jest niezwykle trudny do pochwycenia, a jego głos posiada minimalne właściwości hipnotyczne. Remy jest świetnie wyszkolony w walce wręcz. W czasie walki korzysta z kija oraz z kart, które rzuca z niebywałą precyzją.

GaleriaEdytuj

HistoriaEdytuj

O prawdziwych rodzicach Remy'ego LeBeau praktycznie nic nie wiadomo. Jako małe dziecko został osierocony i jakiś czas spędził na ulicach Nowego Orleanu jako kieszonkowiec. Opuszczone dziecko znalazł i, wyczuwając w nim wielki talent, wkrótce adoptował, przywódca Gildii Złodziei, Jean-Luc LeBeau. Remy pod okiem lidera orleańskich złodziei szkolił się i wkrótce stał się jednym z najlepszych. Poznał też umiejętności rywalizującej organizacji, Gildii Zabójców. Rada starszych obu "rodzin" doszła do wniosku, że tylko ślub dwojga osób może zakończyć rozlew krwi i toczącą się wojnę. Związek małżeński Remy'ego LeBeau z Klanu Złodziei i Bella Donny Boudreaux z Zabójców miał stać się pieczęcią paktu pokojowego pomiędzy zwalczającymi się gildiami. Wszystko wydawało się być w najlepszym porządku, para się kochała, panował spokój. Jednakże brat Bella Donny, Julien, miał inne plany i chcąc zerwać unię, wyzwał Gambita na pojedynek. Niestety był z niego lepszy polityk niż szermierz i Julien zginął z ręki Remy'ego. Uznano, że Gambit działał w samoobronie, lecz to nie zmieniało faktu, że, by uratować resztki paktu o nieagresję, musiał on zniknąć z miasta. W noc poślubną wymknął się pozostawiając swoją ukochaną.

Po krótkim okresie tułaczki, Remy trafił do Seattle. Tam poznał Mr. Sinistera. Essex oferował pomoc w ujarzmieniu jego szalejących mocy, w zamian wymagał by LeBeau wykonał dla niego kilka prac. Ostatnią z nich było zorganizowanie grupy osobników o super-mocach. Gambit nie domyślając się planów swego pracodawcy, nawet poprowadził ich w głąb tuneli Morlocków. LeBeau o chwilę za późno zdał sobie sprawę z tego co uczynił. Starał się zapobiec "Masakrze Mutantów" jednak nie udało mu się to, gdyż prawie został wypatroszony przez Sabretootha.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

  • seria X-Factor

FilmyEdytuj

zagrał go Taylor Kitsch.

  • Gambit (2016) reż.

zagra go Channing Tatum

SerialeEdytuj

  • X-Men: The Animated Series
  • X-Men Evolution
  • Wolverine and the X-Men

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W przeszłości potencjał mocy Remy'ego był o wiele większy. Posiadał on całkowitą kontrolę nad energią kinetyczną, co pozwalało mu na lewitację, wysyłanie pocisków energetycznych, a nawet na stawanie się czystą energią. Nie mógł jednak tych mocy kontrolować i dopiero Mister Sinister pomógł mu w ich ujarzmieniu i doprowadzeniu do obecnego stanu.
  • Proces przemiany w Death zabarwił skórę Remy'ego na czarno. Jego włosy stały się białe, uzyskał także nową zdolność - tworzenie potencjalnie śmiertelnych gazów.
  • Poprzednio wygląd fizyczny Remy'ego i jego moce zostały przywrócone, na razie nie wiadomo, czy "nowe" zdolności zostały usunięte.
  • Pochodzi z Francji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki