Fandom

Marvel Universe Wiki

Ghost Rider (Danny Ketch)

1410stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Danny Ketch.png
Danny Ketch - 18-letni chłopak mieszkający w Nowym Yorku, Cypress Hill na Brooklinie. Mieszka z matką i siostrą. Ma dziewczynę, Stacy Dolan, córkę policjanta kpt. Dolana.

Ghost Rider - Człowek, którego dusza jest połączona z Zarathosem. Ktoś taki jest normalny za dnia, a w nocy, blisko złych ludzi, stworzeń, przemienia się w potwora z płonącą czaszką zamiast głowy. Obowiązkiem Ghost  Ridera jest zemsta za zło wyrządzone niewinnym ludziom. Ludzi ze "splamionymi duszami" może ukarać śmiercią lub w najgorszym wypadku "pokutnym spojrzeniem". Każdy przed Dannym Ketchem, kto został Riderem musiał podpisać cyragraf z Mefisto (Mefistofeles w filmie) w zamian za jakąkolwiek pomoc udzieloną przez niego. Jeśli napotka demona, ma za zadanie odesłać go do piekła. Bronią Ghost Riderów od czasów Johnego Blaze'a jest łańcuch.

DaneEdytuj

GaleriaEdytuj

WrogowieEdytuj

Blackout- Pół człowiek, pół demon. Jest wampirem i żywi się krwią ludzi. Pragnienie krwi nie jest u niego takie  silne jak np. u Morbiusa. Podczas walki z Ghost Riderem poparzył sobie połowę twarzy.

Blackheart- Syn Mefisto. Nienawidzi swojego ojca i chce go zabić. W filmie był pierwszym zleceniem danym Riderowi przez diabła.

Mefisto- Szatan. Podpisuje z ludźmi cyrografy (wyżej jest wyjaśnione). Ojciec Blackheart'a.

Deathwatch- Szef organizacji "International Contractors Unlimited". Poprzez dotyk może oglądać wspomnienia ludzi. Czerpie przyjemność z oglądania śmierci.

Lilth- Matka demonów.

Scarecrow - Psychicznie chory morderca który najpierw brutalnie morduję przeciwników, a następnie wypycha ich zwłoki słomą.

i inni

ZdolnościEdytuj

Pokutne spojrzenie- to moc służąca do karania złych ludzi. Polega ona na tym, że Ghost Rider Patrząc komuś w oczy widzi całe zło jakie ta osoba wyrządziła i obraca je przeciwko niej. Przestępcy czują ból swoich ofiar. Ta kara wypala duszę złoczyńcy.

Pojazdy Ridera- Każdy pojazd Ghost Ridera, którym się przemieszcza ulega przemianie jak on sam w nocy.

Woda ściana.png

Jazda po ścianie i wodzie

Jest nie do zatrzymania- Ghost Rider może jechać swoim motorem po każdej powierzchni: Po ulicy, piachu, skałach, nawet po wodzie i po ścianach. Czyli w skrócie, nie można go zatrzymać nigdzie.

HistoriaEdytuj

Daniel (Danny) Ketch był z siostrą (Barb) na cmentarzu na Cypress Hills. Kiedy byli świadkami gangsterskich porachunków, Barb została postrzelona przez jednego z ludzi Deathwatch'a (Death-ninja). Danny uciekając z ranną siostrą na pobliskim złomowisku znaleźli bezpieczne miejsce. Za nimi leżał motor. Kiedy Death-ninja grozili wysadzeniem złomowiska zaświecił się korek od baku w motorze. Daniel nie myśląc długo dotknął go, przez co jego dusza połączyła się z demonem Zarathosem. Po przemianie w Ghost Ridera pokonał ludzi Deathwatch'a i umożliwił uratowanie Barb przez policję.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie Ghost Rider (2007) Johnny Blaze jako Rider nosił strój Dannego Ketcha (kostium nadziewany kolcami).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki