FANDOM

Groot (Earth-616) from Guardians of the Galaxy Vol 3 4 0001.jpg

DaneEdytuj

   Groot

Aktualny status:

   członek grupy Star-Lorda

Klasa:

   Roślinny Gigant

Narodowość:

   nieznana

Debiut:

   Tales to astonish nr 13 (1960)

Powiązania z grupami:

   Starlord's Strike Team

Wrogowie:

   Ronan
   Thanos

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Groot posiada niesamowitą siłę (między innymi przez swój rozmiar). Potrafi też zmieniać kształt oraz swoją wysokość. Potrafi też wbijać swoje korzenie w podłoże i atakować nimi parę metrów dalej. Jest też o wiele szybszy od zwykłego człowieka (tu też ze względu na rozmiar).

HistoriaEdytuj

Na jego planetę przyleciał bezzałogowy statek badawczy. Na jego planecie spędził kilka dni i odleciał. Lecz z Grootem, który z ciekawości wszedł na pokład statku. Gdy statek przyleciał na rodzinną planetę pracownicy odkryli, że wszystko zostało zniszczone oczywiście przez Groota . Siły Specjalne Novy uznały to za niszczenie mienia i za to wsadzili go do więzienia . W więzieniu spotkał kosmitę przypominjącego szopa o imieniu Rocket Raccoon z którym uciekli z więzienia. Dalej podróżowali po całej galaktyce np. kradnąc statki. Groot służył Rocketowi jako ochroniarz i wspólnik.

Guardians of the Galaxy (2014)Edytuj

Groot razem z jego przyjacielem i wspólnikiem Rocket Racoon'em postanowili zarobić fortunę na złapaniu Petera Quill'a który posiada potężny artefakt. Niestety razem ze swoim przyjacielem, Star-Lordem oraz zabójczynią Gamorą trafiają do więzienia. Cała czwórka się ze sobą zaprzyjaźnia i poznają także Draxa Niszczyciela. Nie chcą spędzać w więzieniu reszty życia więc postanawiają uciec co wychodzi im pomyślnie. Wyruszają oni do stacji kosmicznej Nigdzie. Wyruszają oni do kolekcjonera który chce ujrzeć tajemniczy artefakt Peter'a. Po odwiedzinach wyruszyli do baru gdzie doszło do bójki pomiędzy Draxem, Rocket'em oraz Groot'em. Okazuje się, że Drax obraził Rocket'a Raccoon'a a Groot stanął w obronie swojego mniejszego przyjaciela. Pod wpływem alkoholu Drax wysyła wiadomość do Ronana Oskarżyciela, aby udał się do stacji kosmicznej Nigdzie. Kiedy przylatuje Ronan z Nebulą i wojownikami Ronana, Drax rusza na Ronana aby go zabić, Gamora, Peter i Rocket wyruszają w kosmos aby uciec oprychom zostawiając Groot'a samego. Statek Gamory został zniszczony przez oprychów Ronana przez co wylądowała w kosmosie tracąc życie przez brak tlenu. Na całe szczęście Peter dokonał aktu heroizmu i poświęcenia oddając swą maskę Gamorze. Traci przy tym cenny artefakt. Kiedy nagle przylatują Yondu wraz ze swoimi ludźmi i ich zabierają na swój statek. Wykorzystując ten moment słudzy Ronana zabierają artefakt. Kiedy dochodzi do porwania Gamory i Petera, Rocket Raccoon wyrusza po swoich przyjaciół na stacji aby wraz z nim udać się na poszukiwania porywaczy Gamory i Peter'a. Piątka przyjaciół zawiązuje sojusz pomiędzy nimi a bandą Yondua. Wyruszają razem z agentami Novy, aby powstrzymać Ronana przed użyciem artefaktu. Po ataku na Ronana Groot ginie dzielnie osłaniając swoich przyjaciół przed wybuchem. Na całe szczęście odradza się ze swoich szczątków.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jego jedyne słowa to "I am Groot" ("Jestem Groot"). .
  • Był nosicielem venoma.
  • Prawdopodobnie jest spokrewniony z Goomem

Więcej z Fandomu

Losowa wiki