FANDOM

Clint Barton pseudonim operacyjny : Hawkeye
Postać
Clinton Barton (Earth-616) from Avengers Vol 5 35 001.jpg
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Clinton "Clint" Francis Barton 
  • Obecny pseudonim
  • Hawkeye 
  • Pseudonimy
  • Trickshot 
  • Goliath 
  • Golden Archer 
  • Ronin 
  • Tożsamość
  • Znana 
  • Uniwersum
  • Strona
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Niebieskie 
  • Kolor włosów
  • Blond 
  • Waga
  • 104 kg 
  • Wzrost
  • 190 cm 
Dane
  • Narodowość
  • Amerykańska 
  • Miejsce narodzin
  • Waverly 
  • Iowa 
  • Aktualny Status
  • żyje 
  • Status cywilny
  • Żonaty 
  • Status prawny
  • Żonaty 
  • Zawód
  • Poszukiwacz przygód 
  • tajny agent 
  • Superbohater 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
  • Wrogowie
Rodzina
  • Twórcy

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Barton nie ma żadnych nadludzkich mocy, ale za to posiada różnorakie strzały i celne oko. Jego umiejętności zwiększone są intensywnym treningiem w sztukach walki oraz akrobatyce.

HistoriaEdytuj

Ziemia-616Edytuj

Clint Barton miał 14 lat, kiedy przyłączył się do grupy cyrkowców, w której Trickshot i pierwszy Swordsman uczyli go walki. Gdy ujrzał Iron Mana, postanowił zostać bohaterem, jednak omyłkowo został wzięty za przestępcę. Stał się nim, chcąc zaimponować Black Widow. Z czasem wrócił na stronę prawa i dołączył do Avengers jako Hawkeye. Zginął, broniąc Ziemi przed Kree, ale odrodził się, kiedy Scarlet Witch przekształciła rzeczywistość. Wtedy przyjął imię Ronin, a potem znowu Hawkeye.

Ziemia-TRN123 Edytuj

Circus of CrimeEdytuj

W młodości trafił do grupy przestępczej Circus of Crime, gdzie pracował jako Trickshot. Podczas ważnego skoku Clint celowo włączył alarm. On i jego grupa zostali złapani, lecz Nick Fury zaproponował mu pracę dla S.H.I.E.L.D..

Pierwszy skład AvengersówEdytuj

Okoliczności jego dojścia do Avengersów nie są znane. Wiadomo, że był w nim razem z Iron Manem, Visionem, Hulkiem, Wasp, Kapitanem Ameryką i Thorem. Drużyna została po jakimś czasie rozwiązana.

Solowe misjeEdytuj

Po rozwiązaniu Avengers, Clint zaczął działać na własną rękę.

Współpraca z Spider-ManemEdytuj

Hawkeye został wezwany przez T.A.R.C.Z.Ę., by chronić budowany Tricarrier. Później razem z Spider-Man'em rozpoczął poszukiwania Beetle'a. On i pajęczak przypadkowo przykleili sobie ręce. Podczas walki klej został rozcięty przez złoczyńcę. Zaraz potem Clint odwrócił jego uwagę, a Spidey wystrzelił się prosto na Beetle'a.

Protokół AvengersówEdytuj

Gdy Stark aktywował protokół Avengers'ów, Barton natychmiast wrócił do ekipy. Jak sie później dowiedział, Kapitan Ameryka został zabity przez Red Skull'a. Razem z resztą drużyny ruszył na bazę czaszki. Tam spotkał Czarną Wdowę. W trakcie walki Tony stracił zbroję i reaktor łukowy, przez co Avengers musieli go zabrać z powrotem do rezydencji. Tam udało się go odratować. Wszyscy Avengersi z wyjątkiem Iron Mana zaczęli ze sobą walczyć, ponieważ M.O.D.O.K. wysłał do ich ciał mikroby wywołujące agresję. Dzięki szybkiej reakcji udało się każdego przywrócić do normalnego stanu i zapobiec wysadzeniu Nowego Jorku.

Kosmiczne FantomyEdytuj

Clint został jako pierwszy z Avengersów wchłonięty przez fantomy. Razem z resztą drużyny udało mu się jednak uciec z innego wymiaru.

Podział AvengersówEdytuj

Gdy Avengers zostali rozdzieleni za sprawą Ultrona, Clint razem z Thorem stanął po stronie Tony'ego, z kolei Czarna Wdowa, Hulk i Falcon po stronie Kapitana. Avengers Tony'ego zmieżyli się z Absorbing Manem i Titanią. Udało się ich pokonać, ale nie poprawiło to im wizerunku. Ich kolejną potyczką była walka z agentami A.I.M.. Spotkali wtedy Ant-Mana, z którym zaczęli współpracę. Razem pokonali ulepszonego M.O.D.O.K.a. Po tym wydarzeniu Scott Lang dołączył do składu Tony'ego, choć Clint był temu przeciwny.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

Rolę Hawkeye'a w powyższych filmach zagrał Jeremy Renner.

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Clint, oprócz zwykłych strzał ze stalowym grotem, używa całego wachlarza różnorakich pocisków (od wzmocnionych tytanem po takie, do których zamontowano materiały wybuchowe).
  • Zdrowie Clinta zostało kilkakrotnie nadwyrężone. Po raz pierwszy, podczas walki z Crossfire'em Barton niemal całkowicie ogłuchł (utrata słuchu sięgała rzędu 80 procent). Drugie uszkodzenie wiązało się z zakłóceniami błędnika i utratą wzroku. Na szczęście, w obu przypadkach, Hawkeye mógł liczyć na łut szczęścia i wiernych przyjaciół – słuch wyleczył Franklin Richards, a wzrokiem zajął się Tony Stark.
  • W filmie i komiksach był zakochany w Black Widow, jednak ich komiksowy związek nie przetrwał zbyt długo. 
  • Ma dwóch odpowiedników w DC Comics: Zielona strzała i Szybki/Zwinny 
  • W Avengers: Czas Ultrona dowiadujemy się, że ma żonę Laurę i dzieci. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki