FANDOM

Galeria

Zdolności

Barton nie ma żadnych nadludzkich mocy, ale za to posiada różnorakie strzały i celne oko. Jego umiejętności zwiększone są intensywnym treningiem w sztukach walki oraz akrobatyce.

Historia

Ziemia-616

Clint Barton miał 14 lat, kiedy przyłączył się do grupy cyrkowców, w której Trickshot i pierwszy Swordsman uczyli go walki. Gdy ujrzał Iron Mana, postanowił zostać bohaterem, jednak omyłkowo został wzięty za przestępcę. Stał się nim, chcąc zaimponować Black Widow. Z czasem wrócił na stronę prawa i dołączył do Avengers jako Hawkeye. Zginął, broniąc Ziemi przed Kree, ale odrodził się, kiedy Scarlet Witch przekształciła rzeczywistość. Wtedy przyjął imię Ronin, a potem znowu Hawkeye.

Ziemia-TRN123

Circus of Crime

W młodości trafił do grupy przestępczej Circus of Crime, gdzie pracował jako Trickshot. Podczas ważnego skoku Clint celowo włączył alarm. On i jego grupa zostali złapani, lecz Nick Fury zaproponował mu pracę dla S.H.I.E.L.D..

Pierwszy skład Avengersów

Okoliczności jego dojścia do Avengersów nie są znane. Wiadomo, że był w nim razem z Iron Manem, Visionem, Hulkiem, Wasp, Kapitanem Ameryką i Thorem. Drużyna została po jakimś czasie rozwiązana.

Solowe misje

Po rozwiązaniu Avengers, Clint zaczął działać na własną rękę.

Współpraca z Spider-Manem

Hawkeye został wezwany przez T.A.R.C.Z.Ę., by chronić budowany Tricarrier. Później razem z Spider-Man'em rozpoczął poszukiwania Beetle'a. On i pajęczak przypadkowo przykleili sobie ręce. Podczas walki klej został rozcięty przez złoczyńcę. Zaraz potem Clint odwrócił jego uwagę, a spider wystrzelił się prosto na Beetle'a.

Protokół Avengersów

Gdy Stark aktywował protokół Avengers'ów, Barton natychmiast wrócił do ekipy. Jak sie później dowiedział, Kapitan Ameryka został zabity przez Red Skull'a. Razem z resztą drużyny ruszył na bazę czaszki. Tam spotkał Czarną Wdowę. W trakcie walki Tony stracił zbroję i reaktor łukowy, przez co Avengers musieli go zabrać z powrotem do rezydencji. Tam udało się go odratować. Wszyscy Avengersi z wyjątkiem Iron Mana zaczęli ze sobą walczyć, ponieważ M.O.D.O.K. wysłał do ich ciał mikroby wywołujące agresję. Dzięki szybkiej reakcji udało się każdego przywrócić do normalnego stanu i zapobiec wysadzeniu Nowego Jorku.

Kosmiczne Fantomy

Clint został jako pierwszy z Avengersów wchłonięty przez fantomy. Razem z resztą drużyny udało mu się jednak uciec z innego wymiaru.

Podział Avengersów

Gdy Avengers zostali rozdzieleni za sprawą Ultrona, Clint razem z Thorem stanął po stronie Tony'ego, z kolei Czarna Wdowa, Hulk i Falcon po stronie Kapitana. Avengers Tony'ego zmieżyli się z Absorbing Manem i Titanią. Udało się ich pokonać, ale nie poprawiło to im wizerunku. Ich kolejną potyczką była walka z agentami A.I.M.. Spotkali wtedy Ant-Mana, z którym zaczęli współpracę. Razem pokonali ulepszonego M.O.D.O.K.a. Po tym wydarzeniu Scott Lang dołączył do składu Tony'ego, choć Clint był temu przeciwny.

Media

Komiksy

Filmy

Rolę Hawkeye'a w powyższych filmach zagrał Jeremy Renner.

Seriale

Gry

Ciekawostki

  • Clint, oprócz zwykłych strzał ze stalowym grotem, używa całego wachlarza różnorakich pocisków (od wzmocnionych tytanem po takie, do których zamontowano materiały wybuchowe).
  • Zdrowie Clinta zostało kilkakrotnie nadwyrężone. Po raz pierwszy, podczas walki z Crossfire'em Barton niemal całkowicie ogłuchł (utrata słuchu sięgała rzędu 80 procent). Drugie uszkodzenie wiązało się z zakłóceniami błędnika i utratą wzroku. Na szczęście, w obu przypadkach, Hawkeye mógł liczyć na łut szczęścia i wiernych przyjaciół – słuch wyleczył Franklin Richards, a wzrokiem zajął się Tony Stark.
  • W filmie i komiksach był zakochany w Black Widow, jednak ich komiksowy związek nie przetrwał zbyt długo. 
  • Ma dwóch odpowiedników w DC Comics: Zielona strzała i Szybki/Zwinny 
  • W Avengers: Czas Ultrona dowiadujemy się, że ma żonę Laurę i dzieci.