FANDOM

Helicarrier
Pojazd
S.H.I.E.L.D. Helicarrier from Secret Avengers Vol 2 15.jpg
Informacje
  • Debiut
  • Strange Tales #135 
  • Oficjalna nazwa pojazdu
  • S.H.I.E.L.D. Helicarrier 
  • Inne nazwy
  • Helicarrier 
  • SHIELD Helicarrier 
  • Status
  • Aktywny 
  • Aktualny Posiadacz
  • S.H.I.E.L.D. 
  • Aktualny Model
  • Lotniskowiec 
  • Metoda Transportu
  • Powietrzna 
  • Twórcy
  • Tony Stark 
  • Forge 
  • Reed Richards 
Helicarrier to olbrzymi lotniskowiec utrzymywany w powietrzu dzięki silnikom odrzutowym. Jest on główną siedzibą S.H.I.E.L.D.

HistoriaEdytuj

Helicarrier został zbudowany w Stark Industries a projekt stworzyli Tony Stark, Reed Richards oraz były X-Men Forge. Oprócz tego że jest wyposażony w kwatery mieszkaniowe i hangary dla samolotów to jest również wyposażony w najnowocześniejszą broń, w tym miedzykontynentalne rakiety bojowe. 

Pierwszy Helicarrier został zbudowany jako polityczny kompromis miedzy sygnataiuszami różnych narodów którzy obawiali się ataku ze stron terrorystycznych takich jak Hydra.

Kiedy Tony Stark został szefem S.H.I.E.L.D. stworzył własny Helicarrier pomalowany taki sam sposób jak Zbroja Iron Mana. Ten Helicarrier został zniszczony przez Red Hulka

Główny Helicarrier został zainfekowany przez agenta Skrulls który podszywał się pod Edwina Jarvisa jako część inwazji Skrulls na ziemię. Kiedy inwazja Skrulls została powstrzymana a Norman Osborn został nowym dyrektorem S.H.I.E.L.D. (od tamtej pory zmieniono nazwę na H.A.M.M.E.R.) postanowił rozebrać oryginalny Helicarrier i zbudować nowy Helicarrier H.A.M.M.E.R.

Po inwazji Normana Osborna na Asgard, Steve Rogers stał się głównym obrońcą świata obalił Normana Osborna i jego organizację H.A.M.M.E.R., ale nie przywrócił organizacji S.H.I.E.L.D.

Po ataku Serpenta oraz powrotu organizacji H.A.M.M.E.R., Rogers postanowił przywrócić do życia S.H.I.E.L.D. oraz zbudował nowy Helicarrier zwany Iliada. Iliada jest główna siedzibą Daisy Johnson, Marii Hill oraz obecnego zespołu Secret Avengers.

Alternatywne UniwersaEdytuj

Ultimate (Ziemia-1610)Edytuj

Zombieverse (Ziemia-2149)Edytuj

Insane Impossible Man (Ziemia-14845)Edytuj

Marvel Noir (Ziemia-90214)Edytuj

Avengers: Potęga i Moc (Ziemia-8094)Edytuj

House of M (Ziemia-58163)Edytuj

Marvel Cinematic Universe (Ziemia-199999)Edytuj

Mega Spider-Man (Ziemia-TRN123)Edytuj

1 sezonEdytuj

Helicarrier był przez cały pierwszy sezon serialu siedzibą S.H.I.E.L.D.. Został zniszczony w ostatnim odcinku sezonu, na skutek ataku Zielonego Goblina.

2 sezonEdytuj

W dziewiątym odcinku 2 sezonu, Helicarrier zostaje odbudowany, lecz zmienia nazwę na Tricarrier. Dzięki nowszej technologii statek może się podzielić na 3 części. W osiemnastym odcinku Tricarrier został zaatakowany przez Chitauri.

3 sezonEdytuj

Statek nadal pełni funkcję głównej bazy S.H.I.E.L.D.. W ósmym odcinku, Tricarrier zostaje zaatakowany przez Thunderbolts.

4 sezonEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki