Fandom

Marvel Universe Wiki

Incredible Hulk (2008)

1410stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Incredible Hulk (2008)
Film
7193755.6.jpg
Informacje
Informacje
  • Uniwersum
  • Reżyserzy
  • Scenarzyści
  • Dystrybutorzy
  • [[Świat: Universal Pictures

Polska: United International Pictures Sp z o.o.|Świat: Universal Pictures

Polska: United International Pictures Sp z o.o.]] 
  • Długość filmu
  • 1g 54m
  • Budżet
  • 150 milionów dolarów
  • Data wydania
  • [[Świat; 6 czerwca 2008

Polska; 13 czerwca 2008|Świat; 6 czerwca 2008

Polska; 13 czerwca 2008]] 
Nawigacja
  • Poprzedni film 
  • -- 
  • Następny film 

Incredible Hulk - film z 2009 roku wyreżyserowany przez Louis'a Leterrier'a. Naukowiec wojskowy Bruce Banner stara się odtworzyć proces tworzenia super-żołnierzy, który Steve Rogers'a przemienił w Kapitana Amerykę. Pewny swego wypróbowuje go na sobie. Eksperyment nie udaje się i Banner przemienia się w rozwścieczoną bestię, którą nazwano Hulk. Od tego czasu musi się ukrywać i zawsze panować nad swoim gniewem.

ObsadaEdytuj

Edward Norton-Bruce Banner / Hulk

Liv Tyler-Betty Ross

Tim Roth-Emil Blonsky / Abomination

William Hurt-Generał Thaddeus 'Thunderbolt' Ross

Tim Blake - Samuel Sterns

Ty Burrell - Dr Samson

Christina Cabot-  Major Kathleen 'Kat' Sparr

Peter Mensah -Generał Joe Greller

OpisEdytuj

Bruce ukrywa się w Brazylii, gdzie pracuje w fabryce soków z guarany. Jednak podczas wypadku kropla jego krwi wpada do butelki. Umożliwiła ona generałowi Ross'owi odnalezienie Bannera. Wysyła on do Brazylii grupę żołnierzy pod dowództwem Emila Blonskiego.

W międzyczasie, Bruce nawiązuje kontakt ze swoim przyjacielem, z którym szuka rozwiązania na swoją "chorobę". Podczas doświadczenia sprawdzającego działanie substancji na krew Hulka, Mr Blue dochodzi do wniosku, że muszą się spotkać.

Żołnierze przybywają do Brazylii i włamują się do mieszkania Bruce'a, lecz go tam nie znajdują. Ścigają uciekiniera aż do fabryki, gdzie "koledzy" z pracy doktora niechcący doprowadzają do przemiany w Hulka. Po zdemolowaniu fabryki, zielony wywarza dziurę w ścianie i ucieka do dżungli.

"To coś rzuciło wózkiem widłowym jak piłką!"-wykrzyczał Blonsky podczas zdawania raportu generałowi. Zaofiarował też swoją pomoc przy następnej próbie ujęcia Bannera.

Bruce budzi się w dżungli. Udaje mu się trafić na leśną drogę, przez którą przejeżdża van. Banner zyskuje okazję dostania się do najbliższego miasta i dowiaduje się, że pod postacią Hulka dotarł aż do Gwatemali. W meksykańskim miasteczku Chiapas zbiera na ubranie i wyrusza na północ.

Tymczasem, generał Ross opowiada Blonskiemu o odnowionym programie superżołnierza i eksperymencie, który spowodował przemianę Bannera. Emil twierdzi, że "gdybym miał ciało jak 10 lat temu i łeb jak dziś, byłbym człowiekiem, z którym nie chciałbym się zmierzyć". Ross zamierza dać mu taką szansę.

Bruce odnajduje kafejkę starego znajomego, Stanleya. Dostaje pokój i pracę chłopaka od pizzy. Korzystając z zajęcia, włamuje się do laboratorium, w którym stał się Hulkiem. Dostrzegając brak danych, wraca do kafejki. Tego samego dnia, Stanleya odwiedza Elizabeth Ross wraz ze swoim chłopakiem. Tam, przez przypadek, spotyka Bruce'a, który wybiega tylnym wyjściem. Elizabeth wsiada w samochód i jedzie jego śladem.

W domu, przekazuje Bruce'owi dane dot. eksperymentu. Panna Ross twierdzi, że mogłaby dogadać się z gene- rałem w sprawie Hulka, ale gdy dowiaduje się, że jej ojciec chce zdobyć jego krew i stworzyć z niej broń, postanawia pomóc Bannerowi.

W tajnym ośrodku wojskowym, Ross podaje Blonskiemu serum superżołnierza- chce zwiększyć szanse w walce z Hulkiem.

Następnego dnia, podczas wspólnej przechadzki po uniwersyteckim parku, Bruce dostrzega przemykających żołnierzy. Nakazuje Betty, żeby trzymała się od niego z daleka. W tym samym momencie z zarośli wyjeżdżają samochody wojskowe i Blonsky. Bruce wbiega do budynku, połyka pendrive'a z danymi. Zostaje jednak uwięziony w przejściu. Dwóch ludzi wrzuca mu pod nogi puszki z gazem. Betty wyrywa się ojcu, lecz zostaje złapana przez żołnierzy. Bruce, chcąc ją ratować, przemienia się w Hulka i wyskakuje z pułapki.

Rozpoczyna się walka. Na początku Ross wydaje rozkaz ostrzelania Hulka z karabinów, na nic to się jednak zdaje. Po zniszczeniu trzech samochodów wojskowych, Blonsky wkracza do akcji. Okazuje się być na tyle zręcznym, by uniknąć morderczych ciosów Hulka i sprowadzić go pod działa dźwiękowe. Podczas ostrzału, Betty błaga generała, by zostawił Bruce'a w spokoju. Hulk zbiera się w sobie i niszczy oba działa. Do walki dołącza śmigłowiec. Blonsky prowokuje atak, w którym kończy z połamanymi kośćmi. Ross zarządza odwrót. Gdy Elizabeth podchodzi do Hulka, helikopter rozpoczyna ostrzał. Bestia rozwala go i własnym ciałem chroni kobietę przed usmażeniem się żywcem. Po krótkiej wymianie spojrzeń z generałem, zabiera nieprzytomną Betty w głąb dżungli.

CiekawostkiEdytuj

  • W epizodycznej roli strażnika na uniwersyteckim kampusie, którego Banner przekupuje pizzą, wystąpił Lou Ferrigno - odtwórca Hulka w serialu z lat 70. ubiegłego wieku. Ferrigno także podłożył głos pod obecnego Hulka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki