FANDOM

Xmansion

Rodowy majątek rodziny Xavier zbudowany na początku osiemnastego wieku położony przy 1407 Graymalkin Lane, na obrzeżach Salem Center, w okręgu Westchester stanu Nowy Jork. Sama posiadłość była wielokrotnie przebudowywana i odbudowywana (ostatni raz całkiem niedawno po ataku osobnika podającego się za Magneto) i w chwili obecnej praktycznie wcale nie przypomina swego pierwotnego wyglądu. Cztery skrzydła ułożone po przekątnej głównego ośrodka wraz z nim przypominają literę "X". Budynek został przebudowany, aby mógł pomieścić wszystkich uczniów. W dwóch, leżących naprzeciwko siebie, skrzydłach znajdują się sale lekcyjne. W osobnych skrzydłach znajdują się akademiki chłopców oraz dziewcząt. Na dziedzińcu przed wejściem do głównego budynku znajduje się pomnik upamiętniający Phoenix. Wewnątrz znajdują się gabinety profesora Xaviera, Emmy Frost oraz Scotta Summersa - obecnych dyrektorów Instytutu - stołówka, atrium a także wieża obserwacyjna. Na terenie posiadłości znajduje się także boisko do koszykówki (spod którego staruje X-Plane), basen oraz labirynt z żywopłotu. Uzupełnieniem naziemnych obiektów szkolnych są zamknięte dla uczniów podziemne poziomy, gdzie znajdują się obiekty treningowe oraz badawcze X-Men. Można tam znaleźć m.in. Salę Ćwiczeń, sferyczną komnatę Cerebry oraz Salę Narad.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki