FANDOM

Iron Fist
Postać
Iron Fist The Living Weapon Vol 1 10 Textless.jpg
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Daniel Thomas Rand-K'ai 
  • Obecny pseudonim
  • Iron Fist 
  • Pseudonimy
  • Daredevil 
  • the Living Weapon 
  • Young Dragon 
  • Tożsamość
  • Powszechnie znana 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
Wygląd
  • Kolor oczu
  • Niebieskie 
  • Kolor włosów
  • Blond 
  • Waga
  • 79 kg 
  • Wzrost
  • 180.34 cm 
Dane
  • Narodowość
  • Obywatel K'un-Lun i USA 
  • Miejsce narodzin
  • Nieznane 
  • prawdopodobnie K'un-Lun albo Nowy York 
  • Status cywilny
  • kawaler 
  • Status prawny
  • Nienotowany 
  • Zawód
  • Poszukiwacz przygód 
  • właściciel Rand-Meachum 
  • wojownik 
  • dawniej ochroniarz 
  • prywatny detektyw 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
  • Wrogowie
Rodzina

Alternatywne UniwersaEdytuj

Galeria Edytuj

ZdolnościEdytuj

Danny to mistrz sztuk walki. Potrafi skupić swoje chi (naturalną energię) w dłoniach, co pozwala mu zadać wyjątkowo potężne ciosy. Może także używać tej energii do leczenia siebie lub innych. Posiada świetne zdolności w walce wręcz. Jest szybszy i zwinniejszy od normalnego człowieka. Jeżeli Danny użyje swoich mocy i uderzy w ziemie wytwarza falę uderzeniową pozwalającą mu rozpoznać otoczenie np. Jeżeli ktoś jest niewidzialny i się gdzieś chowa to Danny wyczuje jego obecność.

HistoriaEdytuj

Ziemia-616Edytuj

Ziemia-TRN123Edytuj

W K'un-LunEdytuj

Danny urodził i wychował się w krainie K'un-Lun. Udało mu się pokonać smoka Shao-Lao i zdobyć mistyczną moc żelaznej pięści. Niedługo potem postanowił wyjechać na jakiś czas, by dowiedzieć się jacy są obcy.

W S.H.I.E.L.D.Edytuj

Danny dołączył do programu szkoleniowego S.H.I.E.L.D.. Tam poznał Novę, White Tiger, Power Mana i Spider-Mana. Razem zaczęli walczyć z przestępczością.

LatveriaEdytuj

Grupa postanowiła złapać jakiegoś złoczyńcę, by pokazać się z dobrej strony Fury'emu. Nova uparł się by złapać samego Doktora Dooma. Ekipa wyjechała do Latverii, by tego dokonać. Doom przewidział to, więc wysłał do walki z nimi robota, wyglądającego jak on. Maszyna celowo przegrała, by dostać się na Helicarrier, gdzie zaczęła go niszczyć. Bohaterom udało się jednak zatrzymać robota.

Powrót do K'un-LunEdytuj

Podczas treningu ze Spider-Manem, Danny został zaatakowany przez tajemniczego ninja. Zaraz potem pojawili się mistrzowie z K'un-Lun, którzy zabrali Iron Fista do domu. Razem z nim zabrał się Spidey. Danny miał wziąć udział w turnieju na nowego króla mistycznej krainy, ale oślepł i musiał wybrać zastępcę. Wybrał Petera. Po zwycięstwie Spider-Mana, Iron Fist dostał pozwolenie na jeszcze jeden rok wśród obcych.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Tatuaż w kształcie smoka został wypalony na jego ciele podczas starcia ze smokiem Shou-Lao.
  • Danny zyskał moc Żelaznej Pięści, pokonując smoka Shou-Lao, aby tego dokonać, musiał wsadzić dłonie w płomienie chroniące roztopionego serca smoka.
  • Iron Fist i Luke Cage to bliscy przyjaciele, którzy jednocześnie przyłączyli się do Avengers. Kiedyś wspólnie pracowali jako Heroes for Hire (Bohaterowie do Wynajęcia).
  • Iron Fist jest wegetarianinem.
  • Iron Fist potrafi przebić swoją pięścią najtwardszy metal a nawet i pancerny czołg.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki