FANDOM

V.jpg
Kapitan Ameryka: Zimowy żołnierz (ang. Captain America: The Winter Soldier) – amerykański film akcji science-fiction z 2011 roku.

Film stanowi sequel filmu Kapitan Ameryka: Pierwsze starcie.

Fabuła Edytuj

Steve Rogers próbuje zaciągnąć się do wojska, ale ma zbyt słabe Po wydarzeniach w Nowym Jorku Steve Rogers, znany jako Kapitan Ameryka, razem z Natashą Romanoff kontynuuje współpracę z kierowaną przez Nicka Fury'ego organizacją T.A.R.C.Z.A.

Po jednej z kolejnych misji Fury zaznajamia go z projektem nowego programu obronnego, który ma likwidować zagrożenia i nie dopuszczać do katastrof. Rogers uważa jednak, że wzbudzanie strachu jest sprzeczne z ideą wolności, o którą od tak dawna walczy. Tymczasem Fury także zaczyna mieć wątpliwości i prosi o swojego zwierzchnika, Alexandra, o zawieszenie prac nad projektem. Wkrótce dochodzi do zamachu na Fury'ego. Sprawcą jest tajemniczy najemnik nazywany Zimowym Żołnierzem. Na domiar złego zachodzi podejrzenie, że T.A.R.C.Z.A. jest infiltrowana od wewnątrz.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W scenie po napisach pojawia się Quicksilver, Scarlet Witch oraz Baron von Strucker.
  • W filmie na krótki czas można zauważyć Jossha Whedona.
  • Pod koniec filmu można zobaczyć powstanie Crossbonesa.
  • Aktor wcielający się z Batroca ma tak samo na imię co on. Do tego jego nazwisko pochodzi z Francji tak jak Batroc.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kapitan Ameryka: Zimowy żołnierz (2014)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki