FANDOM

Galeria

Zdolności

Mar-Vell korzysta z energii słonecznej, zmagazynowanej w Nega-Bransoletach noszonych na nadgarstkach, dzięki czemu zyskuje nadludzką siłę, szybkość, może miotać ładunkami energii i latać. Cechuje go także kosmiczna świadomość, pozwalająca wykrywać słabe strony nieprzyjaciół.

Historia

Mar-Vell był wojownikiem Kree wysłanym na Ziemię, aby sabotować rozwijany na niej program lotów kosmicznych. Ludzkość jednak wzbudziła jego podziw, zaczął jej pomagać, zyskując przydomek Kapitana Marvela. Walczył on między innymi z Thanosem oraz Scrullami. Niestety, po walce z superłotrem o imieniu Nitro, Mar-Vell zachorował na raka i umarł. Jego tytuł i rolę próbowali przejąć inni - nawet jego syn, Genis-Vell. Jak dotąd nikt nie dorównał pierwowzorowi.

Media

Komiksy

Filmy

Seriale

Gry

Ciekawostki

  • Niedawno Kapitan Marvel został odnaleziony w Strefie Negatywnej i powrócił do akcji. Później okazało się, że w rzeczywistości to Skrull o imieniu Khn'nr, który wierzył, że jest Kapitanem Marvelem. Zginął broniąc Ziemi przed innymi Skrullami.
  • W jednym z komiksów Avengers: Infinity War występuje jako kobieta, a nie mężczyzna.
  • W świecie DC istnieje postać o tej samej nazwie. Obecnie postać ta jest znana jako Shazam.