FANDOM

Historia

Jeden z sześciu Klejnotów Nieskończoności, które pozwalają użytkownikowi kontrolować rzeczywistość. Według najczęściej akceptowanej historii o pochodzeniu gemów, kiedyś były one częścią wszechmocnego bytu, który popełnił samobójstwo z samotności. Jego moc przetrwała i przyjęła formę klejnotów.

Klejnot Przestrzeni daje użytkownikowi możliwość manipulacji przestrzenią. Jego najbardziej podstawową mocą jest teleportacja do innych osób, a także do innych miejsc, jakie tylko może wyobrazić sobie użytkownik. Nie działają na niego żadne środki zapobiegawcze jak ściany czy czary. Klejnot może zwiększyć prędkość użytkownika. Jego potężniejsze umiejętności pozwalają na pojawianiu się w wielu miejscach naraz lub zmianę odległości między obiektami, co jest sprzeczne z prawami fizyki. W połączeniu z innymi klejnotami pozwala użytkownikowi być we wszystkich miejscach świata jednocześnie.

Kiedy Illuminati próbował użyć Infinity Gauntlet do odepchnięcia innego wszechświata, który wszedł w kolizję z Ziemią-616, Klejnot Siły został roztrzaskany.

Ciekawostki

  • W filmie jest niebieski.
  • W uniwersum kinowym jest znany jako Tesseract.