FANDOM

Historia

Zanim zostały nazwane Klejnotami Nieskończoności, były znane pod nazwą Klejnoty Duszy. Pierwszy klejnot duszy został dany Adamowi Warlockowi.

Możliwości

Klejnoty wydają się być silniejsze i potężniejsze, kiedy są używane w połączeniu. Posiadacze klejnotów zwiększyli swoje moce w zależności od ich umiejętności i doświadczenia, jakie mają z klejnotami. Klejnoty także mają uczucia. Moc Infinity Gauntle jest znana z przekraczania bytów abstrakcyjnych, jak Wieczność. Wygląda na to, że od klejnotów silniejsze są jedynie Living Tribunal i One-Above-All.

  • Klejnot Mocy - zwiększa wytrzymałość i trwałość, uwydatnia praktycznie wszystkie znane nadludzkie zdolności, manipulację energią.
  • Klejnot Czasu - podróż w czasie; zatrzymanie, spowolnienie lub przyspieszenie upływu czasu; przyspieszenie lub spowolnienie starzenia, patrzenie w przeszłość/przyszłość.
  • Klejnot Przestrzeni - podróżowanie poprzez przestrzeń, głównie dzięki teleportacji. Jest w stanie zakłócić ruch innych obiektów.
  • Klejnot Duszy - obserwowanie, atak, a nawet kradzież duszy z ciała. Używany również w celu powrotu ludzi do stanu naturalnego.
  • Klejnot Rzeczywistości - zmienia całą rzeczywistość; skutki podobne jak przy Cosmic Cube, lecz o wiele poważniejsze.
  • Klejnot Umysłu - niemal nieograniczone zdolności psioniczne/psychiczne, w tym empatia, telepatia i telekineza.

Opiekunowie klejnotów

Alternatywne rzeczywistości

Ziemia-199999

W tym uniwersum ukazało się już 5/6 kryształów/klejnotów nieskończoności. Są to klejnot przestrzeni (Tesseract),klejnot umyslu (Berło Chitauri/Vision), klejnot rzeczywistości (Aether), klejnot mocy (Orb) i klejnot czasu (oko Agamotto).

Ciekawostki

  • Wszystkie Klejnoty z wyjątkiem Klejnotu Czasu, zostały zniszczone przez Illuminati, natomiast Klejnot Czasu zniknął.