FANDOM

Curtis Connors jest znany pod pseudonimem Lizard jest postacią, która należy do wydawnictwa Marvel Comics, jej twórcami są Stan Lee oraz Steve Ditko. Jej debiut możemy zobaczyć w komiksie Amazing Spider-Man #6. Jest on złoczyńcą, jednym z silniejszych i trudniejszych wrogów Człowieka pająka. Należał do organizacji Sinister Six.

Zdolności

Lizard jest super silny, potrafi podnosić przedmioty o wiele większe niż on sam. Jest bardzo zwinny i szybki, potrafi skakać, biegać, pływać, a nawet chodzić po ścianach z dużą prędkością. Może chłostać swym supermocnym ogonem z prędkością 90 km/h. Jego szpony i zęby to  straszliwa broń, mogąca nawet rozszarpać metal. Ma zdolność regeneracji uszkodzonych części ciała i może sprawić, by urwane kończyny lub ogon mu odrosły. Lizard może telepatycznie kontrolować wszystkie gady w zasięgu 1,5 km. Posiada też wyostrzone zmysły: wzrok, węch, słuch, smak, dotyk. Potrafi oddychać pod wodą. Jako Curt Connors jest bardzo inteligentny co przekłada się czasami na lizarda. W filmie posiada swój własny gaz zamieniający ludzi w gady.

Historia

Dr Curtis Connors był znakomitym chirurgiem wojskowym. Niestety, jego kariera zakończyła się na dramatycznych okolicznościach - podczas wojny w Wietnamie stracił rękę. Gdy powrócił do Ameryki, został naukowcem specjalizującym się w fizjologii gadów. Zauważył, że pewne gatunki jaszczurek potrafią regenerować utracone kończyny. Stworzył więc serum, które miało mu przywrócić rękę. Wypróbował je na sobie i ze zdumieniem odkrył, że jest skuteczne. Niestety, po kilku chwilach pojawiły się też efekty uboczne serum: dobry doktor zmienił się w dwumetrowego człowieka-jaszczura.

Film

Ciekawostki

  • Lizard jest złym alter ego naukowca Curta Connorsa, który jest przyjacielem i sojusznikiem Petera Parkera. Curt pomógł kiedyś uratować życie Cioci May.
  • Jak każdy gad, Lizard traci siłę fizyczną, gdy pozostaje dłuższy czas w niskich temperaturach.

Galeria