FANDOM

Lizard
Postać
Curtis Connors (Earth-616) 0001.jpg
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Curtis Connors 
  • Obecny pseudonim
  • Lizard 
  • Pseudonimy
  • Doktor Curt Connors 
  • Tożsamość
  • Sekretna 
  • Uniwersum
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Niebieskie (Jako człowiek) 
  • Czerwone (Jako Lizard) 
  • Kolor włosów
  • Brązowe (Jako człowiek) 
  • Brak (Jako Lizard) 
  • Waga
  • 175 lbs (Jako Człowiek) 
  • 550 lbs (249 kg) (jako Lizard) 
  • Wzrost
  • 5'11" (Jako Człowiek) 
  • 6' 8" (Jako Lizard) 
Dane
  • Narodowość
  • Amerykańska 
  • Miejsce narodzin
  • Floryda 
  • Status cywilny
  • Singiel 
  • Status prawny
  • Złoczyńca 
  • Zawód
  • naukowiec 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
Rodzina

Curtis Connors jest znany pod pseudonimem Lizard jest postacią, która należy do wydawnictwa Marvel Comics, jej twórcami są Stan Lee oraz Steve Ditko. Jej debiut możemy zobaczyć w komiksie Amazing Spider-Man #6. Jest on złoczyńcą, jednym z silniejszych i trudniejszych wrogów Człowieka pająka. Należał do organizacji Sinister Six.

ZdolnościEdytuj

Lizard jest super silny, potrafi podnosić przedmioty o wiele większe niż on sam. Jest bardzo zwinny i szybki, potrafi skakać, biegać, pływać, a nawet chodzić po ścianach z dużą prędkością. Może chłostać swym supermocnym ogonem z prędkością 90 km/h. Jego szpony i zęby to  straszliwa broń, mogąca nawet rozszarpać metal. Ma zdolność regeneracji uszkodzonych części ciała i może sprawić, by urwane kończyny lub ogon mu odrosły. Lizard może telepatycznie kontrolować wszystkie gady w zasięgu 1,5 km. Posiada też wyostrzone zmysły: wzrok, węch, słuch, smak, dotyk. Potrafi oddychać pod wodą. Jako Curt Connors jest bardzo inteligentny co przekłada się czasami na lizarda. W filmie posiada swój własny gaz zamieniający ludzi w gady.

HistoriaEdytuj

Dr Curtis Connors był znakomitym chirurgiem wojskowym. Niestety, jego kariera zakończyła się na dramatycznych okolicznościach - podczas wojny w Wietnamie stracił rękę. Gdy powrócił do Ameryki, został naukowcem specjalizującym się w fizjologii gadów. Zauważył, że pewne gatunki jaszczurek potrafią regenerować utracone kończyny. Stworzył więc serum, które miało mu przywrócić rękę. Wypróbował je na sobie i ze zdumieniem odkrył, że jest skuteczne. Niestety, po kilku chwilach pojawiły się też efekty uboczne serum: dobry doktor zmienił się w dwumetrowego człowieka-jaszczura.

FilmEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Lizard jest złym alter ego naukowca Curta Connorsa, który jest przyjacielem i sojusznikiem Petera Parkera. Curt pomógł kiedyś uratować życie Cioci May.
  • Jak każdy gad, Lizard traci siłę fizyczną, gdy pozostaje dłuższy czas w niskich temperaturach.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki