FANDOM

Lockjaw.jpg

Dane Edytuj

   Lockjaw

Inne pseudonimy:

   Slobberchops

Aktualny status:

   Żyje

Uniwersum:

   616

Klasa:

   Inhuman

Narodowość:

   Attilanin

Debiut:

   Fantastic Four #45 [1965]

Powiązania z grupami:

   Fantastic Four, Inhumans, Pet Avengers, Universal Inhumans

GaleriaEdytuj

Zdolności Edytuj

Jest on świetnym teleporterem, dlatego służy rodzinie królewskiej do transportu. Poza tym jak każdy Inhuman posiada zwiększoną siłę, szybkość, wytrzymałość, zręczność i długowieczność.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Masywny pies znany jako Lockjaw należy do psiego odgałęzienia Inhumans, które zostało genetycznie zmienione przez Kree wieki temu. Inhumans przebywali sami ukryci przed ludzkością w swoim mieście znanym jako Attilan (również znanym jako Great Refuge) przez wieki, z obawy przed ludźmi wysoko rozwinęli swoje społeczeństwo technologicznie, ze szczególnym uwzględnieniem genetyki. Dzięki odkryciu Terrigen Mist, Inhumans mogli zyskiwać niesamowite zdolności. Początki Lockjawa są nieznane. Niektórzy uważają, że te moce zyskał przez z ekspozycję na Terrigen Mgieł. W tym samym czasie uważano, że Lockjaw był humanoidem, który został zdeformowany przez ekspozycję na tą samą mgłę jednak to stwierdzenie zostało uznane jako skomplikowany dowcip. Lockjaw jest wiernym zwierzęciem z Inhumanckiej rodziny królewskiej, znanej również jako House of Agon, szczególnie Crystal i jej kuzynowi Black Boltowi, najbardziej znany władca Inhumans. Lockjaw jest regularnie wykorzystywany jako transport do przechodzenia pomiędzy czasem, przestrzenią i wymiarami.

Wygnanie Edytuj

Pierwsza historyczne ukazanie się Lockjawa odbyło się kilka lat przed tzw. Modern Age of Heroes. Gdy szalony brat Black Bolta Maximus stworzył Trikon i uwolnił go od Inhumans, Lockjaw pomagał Black Boltowi w zatrzymaniu energii za pomocą jego teleportacyjnych zdolności w celu wysłania jej do wszechświata antymaterii znanego jako Negative Zone. Jednakże, podczas gdy Black Bolt był zajęty tym, Maximus przejął Inhumancki tron i zmusił Black Bolta i jego kuzynostwo Crystal, Gorgon, Triton i Karnak na wygnanie. Lockjaw towarzyszył wygnańcom, jak również rozpoczął poszukiwania siostry Crystal Medusy, która zaginęła w walce z Trikonem.

Lockjaw i jego właściciele znaleźli Medusę dopiero w Nowym Jorku. To tutaj Lockjaw i Inhumans pierwszy raz spotkali bohaterów znanych jako Fantastic Four. W czasie bitwy z bohaterami Inhumans użyli Lockjawa, aby powrócić do Attilanu z obawy przed Seekerem, sługą Maximusa wysłanego, aby ich schwytać, kiedy Black Bolt odebrał Inhumancką koronę Maximusowi z pomocą Fantastic Four. Jednak Maximus miał się śmiać ostatni, bo wtedy wzniósł swoją ogromną barierę z Negative Zone wokół Attilanu, zatrzymując wszystkich Inhumans wewnątrz.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

  • New Avengers

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Choć jest zwierzęciem, należy do rodziny królewskiej.
  • Lockjaw stoi na czele grupy Pet Avengers, zwierzęcych superbohaterów. Jego towarzysze to między innymi tygrys szablozębny Zabu, sokół Redwing i smok Lockheed.
  • Jego inteligencja została zwiększona jednym z Klejnotów Nieskończoności. Lockjaw i jego towarzysze z Pet Avengers szukali pozostałych klejnotów, a po zdobyciu ostatniego, pokonali Thanosa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki