FANDOM

Mandaryn
Postać
Mandarin (Earth-616) from Invincible Iron Man Vol 1 511 cover.jpg
Informacje
  • Debiut
  • Ostatnie pojawienie się
  • Prawdziwe imię
  • Nieznane 
  • Obecny pseudonim
  • Mandaryn 
  • Pseudonimy
  • Tem Borjigin 
  • Gene Kahn 
  • Master Khan 
  • Zhang Tong 
  • Mandy 
  • Tożsamość
  • Nie znana 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
  • Strona
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Niebieskie 
  • Kolor włosów
  • Czarne 
  • Waga
  • 98 kg 
  • Wzrost
  • 188 cm 
Dane
  • Narodowość
  • Chińska 
  • Miejsce narodzin
  • Nieznana wioska w Chinach 
  • Aktualny Status
  • Nie żyje 
  • Status cywilny
  • Kawaler 
  • Zawód
  • niedoszły zdobywca świata 
  • Arystokrata w pre-komunistycznych Chinach 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy

Mandaryn -  jeden z głównych wrogów Iron Mana. Posiadł swoją nadprzyrodzoną moc dzięki zgłębieniu wiedzy mieszkańców z planety Maklu-4. Dotarł do tej wiedzy znajdując rozbity statek Axonn-Karra. W statku tym znalazł też dziesięć pierścieni, których nauczył się używać i które również zapewniły mu nadludzkie moce. Jednym z najgroźniejszych wynalazków Mandaryna był gigantyczny pojazd latający w kształcie smoka. Świetnie uzbrojony i wytrzymały, został zniszczony dopiero przez połączone siły Avengers.

Galeria Edytuj

ZdolnościEdytuj

Swoją moc zawdzięcza magicznym pierścieniom Zingh Yin, dzięki którym może miotać potężnymi ładunkami energii, każdy pierścień służy do czegoś innego. Po za tym zna ogólnie chińskie sztuki walki.

PierścienieEdytuj

Rings.png

Prawa ręka:

  • Mały palec- "Czarne światło"- tworzy strumień ciemności, który tłumi wszelkie naturalne światło.
  • Serdeczny palec- "Promień zniszczenia"- rozbija cel na atomy.
  • Środkowy palec- "Promień wiru"- jest w stanie utworzyć miniaturowe trąby powietrzne.
  • Wskazujący palec- "Promień uderzający"- powala ogłuszającą siłą.
  • Kciuk- "Zmieniacz materii"- pozwala przestawiać atomy.

Lewa ręka:

  • Mały palec- "Lodowy podmuch"- struga zimna, mrozi wszystko na swojej drodze.
  • Serdeczny palec- "Wzmagacz myśli"- pozwala Mandarynowi kontrolować ludzkie umysły.
  • Środkowy palec- "Elektrocios"- poraża prądem o wysokim napięciu.
  • Wskazujący palec- "Płomienny podmuch"- struga ciepła, podpala wszystko, czego dosięgnie.
  • Kciuk- "Białe światło"- silna wiązka laserowa.

HistoriaEdytuj

Ziemia-616

Mandaryn przed laty był wysokim chińskim urzędnikiem. Pewnego dnia wyprawił się do miejsca zwanego Doliną Duchów i odkrył tam wrak pozaziemskiego statku. Wewnątrz znalazł szkielet kosmity o kształtach przypominających smoka oraz dziesięć magicznych pierścieni, które służyły prawdopodobnie jako napęd pojazdu. Mandaryn spędził kilka kolejnych lat na badaniach statku, próbując zrozumieć działanie ukrytych w nim, skomplikowanych urządzeń. Mandaryn uznał, że potęgę pierścieni może wykorzystać do panowania nad światem. Jeden z jego pierwszych planów zdobycia władzy zakładał między innymi uszkodzenie chińskiego systemu obrony rakietowej, zbudowanego przez Stark Inernational. Iron Man ruszył do Chin i udaremnił intrygę Mandaryna. Wtedy właśnie stali się zaciętymi wrogami. Niegdyś Mandaryn zdołał zapanować nad straszliwym smokiem o imieniu Fin Fang Foom. Bestia była w rzeczywistości pilotem rozbitego kosmolotu, tego, w którym Mandaryn znalazł swoje pierścienie.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmEdytuj

  • Mandaryn wystąpił (nieosobiście) w One-Shot'cie jako dodatek do Thor: Mroczny świat na Blue-ray pt. "All hail the king".
  • W filmie Iron Man 3 Mandaryn wystąpił jako pośrednik w audycjach telewizyjnych do prezydenta. Mandarynem jako symbolem był wtedy Aldrich Killan.

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W Iron Man (film) podczas walki z Iron Mongerem w mieście można zauważyć billboard z Fin Fang Foomem, czyli właścicielem statku kosmicznego w którym Mandaryn znalazł pierścienie.
  • Istnieje pierścień Zingh Yin, który wzmacnia moce pozostałych dziesięciu pierścieni.
  • Mandaryn ma syna o imieniu Temugin.
  • Ciotka Mandaryna, jak i on sam twierdziła, że ich rodzina wywodzi się od Czyngis-chana. Zostało to oficjalnie potwierdzone, gdy jego syn Temugin został wybrany przez Mr. Lao na dziedzica Jimmy'ego Woo.
  • Pewnego razu, gdy Mandaryn rozmawiał przez telefon, druga osoba przy telefonie nazwała go Khanem. Być może to jego prawdziwe imię.
  • Podczas eventu "Secret Wars" z 2016 roku, Mandaryn był wiele razy wspominany jednakże nie wiemy czy udało mu się przeżyć przed eventem.
  •  W niektórych filmach rysunkowych Mandaryn jest zabawnie przedstawiany z margaryną.
  •  Istnieje domysł że on się nazywa Trevor

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Mandaryn

  • O artykułach

    11 wiadomości
    • Przepraszam za spam.
    • Zapraszam tu -[http://pl.marvel.wikia.com/wiki/W%C4%85tek:10721 komiks]
  • Mandaryn

    24 wiadomości
    • Nie możesz być tego pewny patrząc na to, że w filmach duuuużo zmieniają. George Tarleton powinien nim być, ale losy tej postaci pozosta...
    • Aha