FANDOM

Matt Murdock - niewidomy prawnik i superbohater z Hell's Kitchen.
Daredevil
Postać
Galeria
Matthew Murdock (Earth-199999) from Marvel's Daredevil Season 1 13
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Matthew Murdock 
  • Obecny pseudonim
  • Pseudonimy
  • Człowiek w masce 
  • Człowiek w czerni 
  • Zamaskowany 
  • Diabeł z Hell's Kitchen 
  • Mike 
  • Diabeł 
  • Tożsamość
  • Tajna 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
  • Strona
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Brązowe 
  • Kolor włosów
  • Brązowe 
  • Wzrost
  • 178 cm 
Dane
  • Narodowość
  • Amerykańska 
  • Miejsce narodzin
  • USA 
  • Aktualny Status
  • Żyje 
  • Status cywilny
  • Kawaler 
  • Zawód
  • Prawnik 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
  • Wrogowie
Rodzina
  • Twórcy

ZdolnościEdytuj

Ponadnormalnie wyostrzone zmysły.

Historia Edytuj

DzieciństwoEdytuj

Kiedy Matt miał dziewięć lat uległ wypadkowi, w którym uczestniczył samochód ciężarowy firmy Oil & Chemicals RAND. Gdy chłopiec ratował obcego mężczyznę, przewożone przez samochód odpady promieniotwórcze dostały się do jego oczu. W wyniku tego zdarzenia Matt na zawsze stracił wzrok, zyskał jednak ponadnormalne wzmocnienie pozostałych zmysłów takich jak słuch, dotyk, zapach, smak.

Ojciec Matta Murdocka był bokserem, który z niskopłatnej pracy starał się utrzymać i wychować Matta Murdocka. Po powrotach z walk bokserskich Matt opatrywał jego rany. Matt odkrył, że Jack Murdock zmuszony trudną sytuacją finansową uczestniczy w ustawionych walkach bokserskich. Jack od Roscoe Sweeney'a i Samuela Silke dostał propozycję ustawionej walki z Creelem, którą miał przegrać. Powodowany wyrzutami sumienia wobec syna, zdecydował się ostatecznie wygrać walkę, jednak z tego powodu został zaraz po niej zamordowany. Matt został umieszczony w Sierocińcu Św. Agnieszki, w którym odnalazł go Stick, jego mentor i nauczyciel w kontrolowaniu swoich darów i doskonaleniu się w sztukach walki. Gdy Matt zaczął traktować Sticka jako ojca, ten postanowił zniknąć z jego życia.

Początki mścicielaEdytuj

Matt studiował prawo na Uniwersytecie Columbia. W akademiku poznał Foggy'ego Nelsona, który z czasem stał się jego najlepszym przyjacielem. Po studiach obaj jako stażyści znaleźli pracę w kancelarii Landman i Zack. Z czasem coraz bardziej przeszkadzała im polityka firmy, która kosztem słabszych broniła wielkich przedsiębiorstw. W związku z tym postanowili odejść i założyć własną Kancelarię Nelson i Murdock. Według Nelsona, warto było się podjąć każdej sprawy, natomiast Matt preferował reprezentowanie osób, które były faktycznie niewinne.

Pewnej nocy Matt dzięki wyostrzonym zmysłom usłyszał mężczyznę, który molestował córkę pod nieobecność żony. Matt nie mogąc znieść zła, które owładnęło miastem, zamaskowany zaatakował sprawcę i doprowadził do jego długoterminowego pobytu w szpitalu.

Pierwsza sprawaEdytuj

Pierwszą klientką w nowej kancelarii była Karen Page, sekretarka w Union Allied Construction, która została wrobiona w morderstwo Daniela Fishera. Znała szczegóły przestępczego przepływu pieniędzy w firmie i dlatego też w niedługim czasie stała się celem do usunięcia. Jak się później okazało, była w posiadaniu pamięci USB z kopią plików z Union Allied Construction. Zamaskowany Matt uratował ją przed śmiercią z rąk mordercy zleconego przez Wilsona Fiska. Nielegalne działania firmy udało się ujawnić światu poprzez ich publikację w Biuletynie Nowego Jorku. Po zakończeniu sprawy, Karen Page dołączyła do Kancelarii Nelson i Murdock jako sekretarka.

RosjanieEdytuj

Matt jako człowiek w masce wielokrotnie krzyżował plany rosyjskiej mafii, w tym ich operacji związanych z handlem ludźmi. Gdy był na tropie porwanego przez nich chłopca, wpadł w zastawioną pułapkę i odniósł ciężkie obrażenia. Odnalazła go Claire Temple, która opatrzyła jego rany i poznała jego sekret związany z podwójnym życiem. Po odzyskaniu sił, dzięki informacjom wyciągniętym od Semyona, udało mu się odbić chłopca z rąk Rosjan.

Do Kancelarii Nelson i Murdock zgłosił się James Wesley i namówił prawników na obronę Johna Healy'ego, który zamordował Prohashkę. Po wygranej sprawie Matt w czarnej masce zaatakował Healy'ego w celu odkrycia kto zlecił mu morderstwo Prohashki. Mężczyzna zdradził nazwisko Wilsona Fiska, a zaraz po tym popełnił samobójstwo ze strachu przed swoim mocodawcą.

Matt wielokrotnie zgłaszał się do Claire Temple, aby opatrzyła jego urazy. W końcu Rosjanie odnaleźli i porwali Claire, aby poznać prawdziwą tożsamość człowieka w czerni, jednak Mattowi udało się ją uwolnić. Zdarzenia te spowodowały, że narodziło się między nimi uczucie.

Media Edytuj

SerialeEdytuj

Pełna lista wystąpień Matthew Murdocka

CiekawostkiEdytuj