FANDOM

Daredevil
Postać
Galeria
Daredevilc
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Matthew Murdock 
  • Obecny pseudonim
  • Pseudonimy
  • Matt Murdock 
  • Jack Batlin 
  • Kingpin of Crime 
  • Laurent LeVasseur 
  • Scarlet Swashbuckler 
  • Nameless One 
  • Kingpin of Hell's Kitchen 
  • the Man Without Fear 
  • the Guardian Devil 
  • DD 
  • Red Man 
  • Hornhead 
  • Red 
  • Cooper Peyton; 
  • Dawniej
  • Captain Universe 
  • Scarlet Avenger 
  • Michael "Mike" Murdock 
  • Death's Head 
  • Jester 
  • Thor 
  • Frog-Man 
  • Tożsamość
  • Powszechnie znana 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
  • Strona
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Niebieskie 
  • Kolor włosów
  • Rude 
  • Waga
  • 200 Ibs (91 kg) 
  • Wzrost
  • 183 cm 
Dane
  • Narodowość
  • Amerykańska 
  • Miejsce narodzin
  • Aktualny Status
  • żywy 
  • Status cywilny
  • rozwiedziony 
  • Zawód
  • adwokat 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
Rodzina
  • Twórcy

Matt Murdock - niewidomy prawnik i mściciel walczący w kostiumie diabła z przestępczością w nowojorskiej dzielnicy Hell's Kitchen.

ZdolnościEdytuj

Jest niewidomy, jednak pozostałe zmysły ma nadludzko sprawne. Posiada radarowy zmysł, który umożliwia mu dostrzeganie otaczających go obiektów, jest także świetnie wyszkolony w sztukach walki: kung-fu, boks, karate oraz ninjutsu. Nosi przy sobie pałki, których używa zarówno w ataku jak i w obronie.

HistoriaEdytuj

GenezaEdytuj

Matt Murdock jako młody chłopiec został ofiarą wypadku, w którym pewien bliżej nieokreślony (przypuszczalnie radioaktywny) specyfik oślepił go, jednak wyostrzył wszystkie pozostałe zmysły. Jego ojciec był bokserem i zbieraczem długów dla gangu kierowanego przez Fixera. Pewnego wieczoru Fixer kazał mu oddać walkę, jednak ten tego nie zrobił i wygrał. Rozgniewało go to ,więc kazał zabić ojca Matta. Matt został sierotą. Włócząc się po dzielnicy spotkał człowieka imieniem Stick, który wyszkolił go w sztukach walki i pokazał jak przydatne mogą być jego wyostrzone zmysły. Gdy Matt skończył studia prawnicze, zdecydował się prowadzić podwójne życie: przywdział imię Daredevil (Śmiałek) i kostium budzący strach w przestępcach. Odtąd zwany Człowiekiem Nie Znającym Strachu (The Man Without Fear, nazwa serii z Daredevilem i określenie stworzone przez Franka Millera, scenarzystę komiksu pokazującego początki Daredevila, jeszcze bez superbohaterskiej kariery) walczył z przestępczością w dzielnicy Nowego Jorku, Hell's Kitchen.

Wojna DomowaEdytuj

W czasie Wojny Domowej, Matt stanął po stronie Kapitana Ameryki.

Najważniejsi przeciwnicyEdytuj

  • Wilson Fisk/Kingpin- Król podziemnego światka. Pojawił się też w kreskówce Spider-man. W filmowej wersji w roli Kingpina wystąpił Michael Clarke Duncan.
  • Bullseye w polskich komiksach nazywany Oczkiem - posiada umiejętność rzucania dowolnymi przedmiotami i strzelania z doskonałą celnością. W filmowej adaptacji komiksu grał go Colin Farrell.
  • Owl - gangster, jeden z głównych wrogów Daredevila.
  • Mysterio - przeciwnik Spider-Mana, który próbował namieszać Daredevilowi w mózgu. Zginął, popełniając samobójstwo.
  • Leap-frog - złodziej ubrany w strój żaby, dzięki któremu ma możliwość wykonywania długich i wysokich skoków.
  • Stilt-Man - inżynier, który skonstruował dla siebie pancerz wyposażony w wysuwające się teleskopowo nogi, umożliwiający mu wzniesienie się na znaczną wysokość.
  • Tombstone - płatny zabójca, supersilny kryminalista, który swoje moce zyskał przy eksperymencie.

Sprzymierzeńcy DaredevilaEdytuj

  • Elektra - Grecka zabójczyni, zakochała się w Daredevilu, została zabita przez Bullseye'a, a następnie wskrzeszona.
  • Black Widow - rosyjska super-agentka, która została członkinią Avengers, była dziewczyną Daredevila i partnerowała mu w jego działaniach superbohatera.
  • Spider-Man - człowiek-pająk, podobnie jak Daredevil, chroni Nowy Jork przed złoczyńcami.
  • Foggy Nelson - partner Matta Murdocka, razem z nim prowadzący kancelarię prawną.
  • Punisher - zabójca przestępców, który ze względu na metody swojego działania często wchodzi w konflikt z Daredevilem, ale też czasem staje się jego tymczasowym sprzymierzeńcem.
  • Luke Cage - czarnoskóry bohater obdarzony pancerną skórą, będący przyjacielem Daredevila i pełniący czasem rolę ochroniarza Matta Murdocka.
  • Echo - Jedna z dziewczyn Daredevila, była kobietą obeznaną ze sztukami walki. Posiadała jednak wadę słuchu ale za to potrafiła skopiować ruchy przeciwnika.

Media Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Murdock często wykorzystuje swoje umiejętności w pracy, np. spotęgowany zmysł słuchu pozwala mu wyczuć przyspieszony puls kłamcy.
  • Matthew jest bardzo religijny, w wolnych chwilach przed utratą wzroku czytał wzmianki z Biblii.