Fandom

Marvel Universe Wiki

Mefisto

1410stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij
Mefisto
Postać
Mephisto (Earth-616) Journey into Mystery Vol 1 625.png
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Mephisto 
  • Obecny pseudonim
  • Mephisto 
  • Pseudonimy
  • Satan 
  • Mephistopheles 
  • Lord of Evil 
  • Prince of Devils 
  • Prince of Lies 
  • Lord of the Lower Depths 
  • Satan 
  • Beelzebub 
  • the Devil 
  • Maya 
  • Lucifer 
  • Nick Scratch 
  • the Friend 
  • Legion 
  • Tożsamość
  • Większość ludzi uważa go za postać fikcyjną 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
  1. 616
  • Strona
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Białe (pozbawione źrenic)
  • Kolor włosów
  • Czarne (zmienne)
  • Waga
  • 149 kg (bywa zmienny)
  • Wzrost
  • 198 cm (bywa zmienny)
Dane
  • Narodowość
  • brak 
  • Miejsce narodzin
  • nieokreślone 
  • Status cywilny
  • nie dotyczy 
  • Status prawny
  • brak 
  • Zawód
  • Samozwańczy władca Piekieł 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • wymiar zwany Piekłem
  • Grupy
  • Wrogowie
Rodzina

Mefisto jest demonem ze świata w innym wymiarze. Rządzi on w ognistym wymiarze, który nazywa "piekłem" albo "hadesem". Aczkolwiek, nie jest to piekło w rozumieniu religii chrześcijańskiej, ani też hades z mitologii. Mefisto nazywa swój świat "piekłem" tylko po to, aby wykorzystać ludzką wiarę w jedno miejsce, które jest źródłem absolutnego zła. Dzięki temu często jest nazywany Szatanem, a wyglądem właśnie go przypomina. Mefisto ciągle dąży do celu przejęcia ziemi i zniewolenia rasy ludzkiej.

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Mephisto jest istotą nadnaturalną, złożoną z negatywnej energii magicznej, uformowanej siłą woli. Jako taki byt, potrafi dowolnie zmieniać swoją postać i cechy fizyczne (takie jak rozmiar, siłę i inne). Może korzystać z magii, która go stworzyła praktycznie w dowolny sposób, ograniczony jedynie wyobraźnią. Manifestował niezliczone rodzaje nadludzkich zdolności wszystkich kategorii: od telepatii i rzucania iluzji, po odkształcanie rzeczywistości na wielką skalę.

Kosmiczne abstrakty najwyraźniej uznają go za jednego ze swoich, nie tylko tolerując zło, które wyrządza, ale także wchodząc z nim w układy. Najwyraźniej na mocy jakiegoś układu ze Śmiercią, część ludzkich dusz trafia do wymiaru, którym włada Mephisto - nie wiadomo dokładnie, na jakich zasadach się to odbywa. Wiadomo natomiast, że Mephisto może zawładnąć duszą człowieka, jeśli ją kupi, to znaczy - jeśli człowiek (lub inna istota posiadająca duszę) dobrowolnie zgodzi się ją oddać w zamian za usługę zawartą w kontrakcie. Zdarzało się także, że Mephisto uprowadzał dusze lub żywe istoty do swojego wymiaru, ale zazwyczaj nie był w stanie ich tam zatrzymać. Choć nie jest to potwierdzone, zdaje się, że Mephisto czerpie energię z dusz, uwięzionych w jego Piekle.

Wiadomo także, że obecność innych złych istot niższej klasy (żywych, nie demonicznych) wzmacnia magiczną moc Mephisto.

Jako istota abstrakcyjna, Mephisto jest praktycznie nieśmiertelny, chociaż jego fizyczna forma może zostać zniszczona i odtworzenie jej wymaga czasu. Potrafi także powoływać do istnienia inne istoty demoniczne, "ożywiając" negatywną energię - tak powstały jego dzieci: Blackheart i Mephista.

HistoriaEdytuj

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Pojęcie "Szatana" w uniwersum Marvela jest mocno nieścisłe. Istnieje wiele demonów, które aspirują do tego miana i wiele wymiarów zwanych Piekłami. Istnieje też Szatan jako postać, a jego prawdziwe imię brzmi Marduk Kurios. Często jednak, zwłaszcza w czasach, gdy nikt nie zwracał na to większej uwagi, kiedy istniała taka potrzeba, po prostu wyciągało się jakiegoś "Szatana" z kapelusza. Część tych wydarzeń została przypisana temu lub innemu demonowi po osadzeniu ich w kontekście (np. po połączeniu historii Ghost Ridera z Mephisto), a część bez żadnego uzasadnienia. Istnieje też teoria, że "Szatan" jest bytem kolektywnym, powstającym okazyjnie z połączenia najważniejszych demonów, w tym Mephisto (dlatego np. Hellstorm zaliczany jest w poczet jego krewnych).
  • Mefisto przypomina mutanta Azazela
  • Posiada córkę o imieniu Mephista.
  • Niektórzy twierdzą, że jest to były uczeń diabła, lecz to nieprawda.
  • Granice mocy mefista są nieznane.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki