FANDOM

250px-Raven Darkholme (Earth-616) from All-New X-Men Vol 1 7 001-1-.png

Mystique (Raven Darkholme) jest fikcyjną postacią, która pojawia się w amerykańskich komiksach wydawnictwa Marvel Comics oraz w wielu adaptacjach zwykle związanych z X-Men . Stworzony przez artystę Davida Cockrum i scenarzystę Chris Claremont. Po raz pierwszy pojawiła się w komiksie Miss Marvel Vol. 1 zeszyt 16, opublikowane w 1978 r.

DaneEdytuj

Name:

   Mystique [Raven Darkholme]

   Raven Darkholme

Poprzednie pseudonimy:

   Foxx, Mr. Raven, Leni Zauber, Amichai Benvenisti, Valerie Cooper, Mallory Brickman, B. Byron Biggs, Ronnie Lake, Holt Adler, Surge, Raven Wagne

Uniwersum:

   616

Tożsamość:

   Nieznana

Wzrost:

   5'10" (175 cm)

Waga:

   125lbs. (56 kg)

Kolor włosów:

   Rude, czarne jako Raven Darkholme

Kolor oczu:

   Żółte, bez wyraźnych źrenic w prawdziwej formie

Zajęcie/zawód:

   Detektyw (były), terrorystka

Klasa postaci:

  Mutant

Status prawny:

   Notowana

Stan cywilny:

   Wdowa

Narodowość:

   Amerykanka

Miejsce narodzin:

   Nieznane

Znani krewni:

   Kurt Wagner (Nightcrawler, syn) Graydon Creed (syn - nie żyje), Rogue (przybrana córka), hrabia Christian Wagner (mąż, nie żyje), Destiny (Irene Adler, partnerka życiowa, nie żyje)

Powiązania z grupami:

   Brotherhood of Mutants II (lider), X-Factor, Freedom Force (lider), Brotherhood of Evil Mutants II (lider)

Baza operacyjna:

   Ruchoma

Pierwsze pojawienie się:

   Jako Raven Darkholme Ms. Marvel #16

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Mystique potrafi zmieniać kształt, przybierając postać innej osoby i naśladować głosy. Jest bardzo wygimnastykowana i silna.

HistoriaEdytuj

Ziemia-616Edytuj

Wczesne życieEdytuj

Nie wiadomo jak wyglądało jej dzieciństwo, lecz według niej moce objawiły się w wieku 12 lat, gdy musiała walczyć o życie.

Ziemia-10005Edytuj

Wczesne życieEdytuj

Raven została porzucona przez rodziców. Pewnego dnia włamała się do domu Charlesa Xaviera. Zmieniła się w jego matkę, ale ten o tym wiedział, gdyż umiał czytać w myślach. Dowiedziawszy się, że nie jest jedynym "innym" postanowił zaproponować włamywaczce zamieszkanie w domu jego rodziny. Gdy Charles wyjechał na studia w Oxfordzie, Raven wyruszyła z nim i zaczęła pracę jako kelnerka.

X-MenEdytuj

Raven dołączyła do pierwszego składu X-Men, stworzonego przez jej przyjaciela, Charlesa Xaviera. Bardzo spodobała się ona Henry'emu McCoy'owi. Henry twierdził, że dzięki niej może odwrócić swoją mutację. Poprosił ją o próbkę krwi. Stworzył dzięki niej surowicę, ale zamiast anulować mutację, zwiększył ją. Zespołowi udało się zatrzymać Hellfire Club, ale został podzielony ponieważ Eric Lensherr uważał, że ludzie nie zaakceptują mutantów i postanowił stworzyć ugrupowanie Brotherhood of Evil Mutants, do którego przystąpiła Mystique.

Zabójstwo TraskaEdytuj

Mystique zabiła Dr Bolivara Traska, za to że tępił mutantów, ale ponieważ chciał on stworzyć maszyny do zabijania mutantów, jego śmierć przyspieszyła ten projekt, przez co później wiele mutantów zginęło.

Brotherhood of Evil MutantsEdytuj

Mystique zmieniła się w Hery'ego Gyricha, aby porwać senatora Kelly i zmienić go w mutanta, zmuszając go w ten sposób do przestania popierania ustawy o rejestracji mutantów.

W trakcie pojedynku na Liberty Island, Wolverine wbił w nią swoje pazury. Udało się jej jednak przeżyć. Później zmieniła się w zmarłego senatora Kelly i wycofała poparcie ustawy o rejestracji mutantów.

Sojusz z X-MenamiEdytuj

Mystique jako senator Kelly dowiedziała się od Williama Strykera, że Magneto przetrzymywany był w więzieniu federalnym. Zmieniła się w asystentkę Strykera i dostała się do jego komputera, skąd dowiedziała się, gdzie jest Erik. Natychmiast ruszyła by uwolnić przyjaciela. Po ucieczce zgodzili się na sojusz z X-Menami. Raven wcieliła się w Jean Grey, aby uwieść Wolverine'a, lecz on się zorientował. Później zmieniła się w Logana by uzyskać wejście do bazy Strykera.

SzczepionkiEdytuj

Mystique została złapana przez rząd, po tym jak chciała wykraść szczepionki na mutantów. Magneto uwolnił mutantów z więzienia. Jeden z policjantów wycelował w niego pistolet z szczepionką i strzelił, lecz Raven zasłoniła go swoim ciałem. Mystique zmieniła się w człowieka. Erik zostawił ją, uważając że nie jest już jedną z nich. Najprawdopodobniej odzyskała moce, ponieważ szczepionka nie działała długo.

Ziemia-TRN414Edytuj

Wczesne życieEdytuj

X-MenEdytuj

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialeEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jej zdolności maskują i spowalniają proces starzenia się.
  • W kreskówce "Wolverine and X-men" okazało się, że ona i Wolverine byli parą przed usunięciem pamięci
  • Mutanci o takich zdolnościach nazywają się metamorfami.
  • Mystique jest bi-seksualna.
  • Mystique zawsze jest naga. Wszystkie "ubrania" jakie "nosi" są wytworzone przez jej zdolność

Więcej z Fandomu

Losowa wiki