FANDOM

Spider-Man
Postać
Galeria
Spider-man 616
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Dr Peter Benjamin Parker 
  • Obecny pseudonim
  • Spider-Man 
  • Pseudonimy
  • Spidey 
  • Amazing/Bombastic Bag Man 
  • Capitan Universe 
  • Dusk 
  • Hornet 
  • Ben Reilly 
  • Mad Dog 336 
  • Prodigy 
  • Ricochet 
  • Scarlet Spider 
  • Superior Spider-Man 
  • Tożsamość
  • tajna 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
  • Strona
Wygląd
  • Płeć
  • mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • piwny 
  • Kolor włosów
  • brązowy 
  • Waga
  • 167 Ibs (76 kg) 
  • Wzrost
  • 5' 10" 
Dane
  • Narodowość
  • amerykanin 
  • Miejsce narodzin
  • Nowy Jork 
  • Status cywilny
  • żonaty 
  • Zawód
  • fotograf (dawniej) 
  • bezrobotny 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Grupy
  • Wrogowie
Rodzina
  • Twórcy
Spiderman znany również jako Peter Parker jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych superbohaterów Marvela. Jego debiut w komiksach możemy ujrzeć w 1962 roku w serii Amazing Fantasy, w numerze 15. Jego twórcami są Stan Lee oraz Steve Ditko.

HistoriaEdytuj

Dzieciństwo

Peter Parker został sierotą w wieku 6 lat, kiedy jego rodzice zginęli w katastrofie lotniczej. Został wychowywany przez swoją ciocię May i wujka Bena w Nowym Jorku. Petter był jednym z lepszych uczniów w liceum Midtown High, nieśmiałość i zamiłowanie do nauki często stawiały go w roli szkolnego odludka.

Spider-Man

Podczas publicznego pokazu, który przedstawiał bezpieczne przetwarzanie materiałów z laboratorium nuklearnego. Tam właśnie został uryziony przez pająka, który wcześniej był wystawiony na oddziaływanie promieniowania użytego do pokazu. Kiedy powrócił on do domu odkrył,że zyskał ogromną siłę, zwinność oraz zdolność do wspinania się po ścianach.

Znalazł on ogłoszenie, które oferowało nagrodę pieniężną za wytrzymanie w ringu przynajmniej 3 minut z profesjonalnym zapaśnikiem. Peter z nowymi zdolnościami sądził,że uda mu się tego dokonać, do tego mógł przetestować jego nowo zyskane moce. Przygotował on maskę w celu uniknięcia poznania go przez bliskich lub rodzinę. Zdołał on pokonać zapaśnika, a sam producent telewizyjny przekonał go, aby został osobowością telewizyjną. Petter postanowił stworzyć dla siebie drugą postać, uszył własny czerwono-niebieski kostium oraz skonstruował wyrzutnie pajęczyny. Został nazwany Spider-Manem.

Podczas swojego pierwszego występu, nie zatrzymał on przebiegającego obok złodzieja pozwalając mu uciec, wtedy stwierdził,że to nie jest odpowiedzialność. Po powrocie do domu dowiedział się, że wuj Ben został wcześniej zamordowany. Przestępca wtedy przebywał w starym magazynie, a Petter od razu ruszył aby go złapać. Po przybyciu rozpoznał tego samego człowieka, którego wcześniej nie zatrzymał. Peter nauczył się, że w parze z wielką mocą powinna iść wielka odpowiedzialność.

Po śmierci wuja Bena, Peter i ciocia May zetknęli się z problemami finansowanymi. Jego ciocia nie była w stanie pracować. Wtedy Peter musiał wkroczyć do akcji i zacząć pracować. Ciocia May radziła mu by lepiej zajął się nauką. Przez chwilę nawet chciał użyć swoich mocy w celu kradzieży, ale nie mógł by znieść tego co by się stało jakby jego ciocia się o tym dowiedziała.

Niemożliwe okazało się, aby znaleźć pracę, która mogła by pomóc ich finansowej sytuacji. Nie mógł kontynuować telewizyjnej kariery jako Spider-Man z powodu J. Jonaha Jamesona, właściciela magazynu NOW i gazety Daily Bugle. Rozpoaczął on kampanię przeciwko niemu, uważając, że jest złym przykładem i kryminalistą biorącym prawo w swoje ręce, często nawiązywał także do ataku na wuja Bena. Kiedy został odrzucony przez większość pracodawców jego irytacja oraz smutek rosły. Najbardziej zabolało go kiedy ujrzał jak May, zaczęła sprzedawać swoją biżuterię w celu zarobienia pieniędzy.

Jednym z jego pierwszych uczynków z użyciem mocy było uratowanie syna Jamesona, z rakiety kosmicznej. Tuż po lądowaniu doświadczyła ona awarii. Spiderman skorzystał z przelatującego samolotu, po czym przeskoczył na rakietę. Udało mu się doprowadzić do bezpiecznego awaryjnego lądowania. Pomimo dobrego uczynku, był on nadal atakowany. Petter włamał się do siedziby Fantastycznej Czwórki. Bitwa z ekipą drużyny była prezentacją jego mocy, niestety nie udało mu się dołączyć do drużyny, ponieważ oni nie brali pieniędzy za swoją działalność. Rosyjski kryminalista i mistrz kamuflażu Chameleon użył tożsamości Spider-Mana do kradzieży. Petter ostał użyty jako pionek do ucieczki złoczyńcy z miejsca przestępca. Po uniknięciu schwytania przez policję, Petter pojmał Chameleona w jego helikopterze, a następnie oddał w ręce sprawiedliwości. Udało mu się znaleźć sposób na zarobienie pieniędzy, Daily Bugle zamieściło ogłoszenie o fotografię kryminalisty znanego jako Vulture. Petterowi nie udało by się to, ale Spider-manowi tak. Pokonał on złoczyńcę, robiąc przy tym zdjęcia. Petter po oddaniu zdjęć został przyjęty do pracy.

Na początku swojej kariery posiadał on wielu wrogów. Łowca Karven, chciał zapolować na niego. Sandman był kryminalistą, który mógł zamieniać się w piasek. Lizard, naukowiec który podczas nieudanego eksperymentu zamienił się w wielką jaszczurkę. Electro, był byłym elektrykiem, który zamienił się w "ludzką baterię". Mysterio był iluzjonistą, który wrabiał Parkera w bycie przestępcą. Green Goblin wraz z Doktorem Octopusem stali się najgroźniejszymi przeciwnikami. Octopus po wypadku zyskał 4 metalowe ramiona, dzięki którym może się poruszać. Została też również stworzona organizacja złoczyńców przeciwko Spider-Manowi o nazwie "Sinister Six" pod dowództwem Octopusa.

MediaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Venom i Carnage potrafią zostać nie wykryci przez jego pajęczy zmysł.
  • Ciocia May miała kiedyś wziąć ślub z doktorem Otto Octaviustem (Doc Ock) na szczęście Peter nie dopuścił do tego małżeństwa.
  • Spider-man walczył nie tylko ze swoimi wrogami, takimi jak Venom czy Zielony Goblin ale z samym Hrabią Draculą i z mumiami.
  • Spider-Man zdobył kosmiczny kostium, który miał stać się Venomem zdobył podczas walki na odległej planecie zwanej Battleworld.
  • Spider-Man, kiedy walczył z Venomem na tropikalnej wyspie, by go powstrzymać, udał własną śmierć. Venom, sądząc, że jego główny wróg zginął, postanowił osiąść na wyspie i żyć w spokoju.
  • Od 2013 roku, Spider-Man z Ziemi-616 to Otto Octavius, i nazywa się Superior Spider-Man. Doszło do tego podczas zamiany umysłami. Jednak w finale serii okazało się, że Peter wrócił do swojego ciała.
  • Można zauważyć, że większa część z jego wrogów ma zwierzęce zdolności i (lub) pseudonimy. 
  • W tureckim filmie Spider-Man jest wrogiem kapitana ameryki a jego pomocnikami są świnki morskie wysysające przeciwnikowi twarz. Zabity jest później przez postać przypominającą Red Skulla, który wsadził go do drukarki.