FANDOM

Robbie Robertson - redaktor naczelny Daily Bugle i zupełne przeciwieństwo Jamesona. Lubiany, o łagodnym sercu jest dobrym antidotum na niego.
Robbie Robertson.JPG

DaneEdytuj

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Brak nadludzkich. Jest zwykłym człowiekiem.

HistoriaEdytuj

Joseph Robertson był ciężko pracującym studentem dorastającym w Harlem w Nowym Yorku. Jego kariera dziennikarska została splamiona przez Lonniego Thompsona Lincolna znanego jako Tombstone. W liceum w Harlem, Robbie był zmuszony unieważnić artykuły ujawniające kryminalne wyczyny Lincolna. Potem w Filadelfii, gdzie poślubił swoją dziewczynę Marthę, Robertson widział jak Lincoln zamordował człowieka, informatora, z którym Robbie miał się spotkać. Postanowił milczeć w tej sprawie, aby chronić swoją rodzinę przed Tombstonem. Następnie wrócił do Nowego Yorku, gdzie zaczął pracę w Daily Bugle.

W ciągu 20 lat w Daily Bugle Robbie szybko awansował, zostając publicystą gospodarczym i jednym z najbardziej szanowanych dziennikarzy. Miał bardzo dobre układy z wydawcą gazety, Jamesonem, choć wiele ich różniło, w tym stosunek do zamaskowanych bohaterów. Robbie szanował ich i starał się poprawiać ich wizerunek w swoich artykułach. Dla Petera był moralnym mentorem i choć domyślał się jego podwójnej tożsamości, nigdy głośno nie wypowiadał swoich spostrzeżeń. Robertson i Spider-Man po raz pierwszy podjęli współpracę, gdy Robbie pomagał Spider-Manowi pojmać Chameleona. Gdy Robbie oczernił skorumpowanego polityka Sama Bullita, Spider-Man i Iceman uratowali Robertsona przez bandą nasłanych zbirów. Spider-Man udzielił mu również pomocy, gdy Robbie stał się celem Richarda Raleigha, szalonego kandydata na burmistrza.

Życie prywatne Robbiego układało się inaczej niż jego kariera dziennikarska. Jego pierwszy syn, Patrick zmarł w czasie porodu. Drugi syn, Randy wyrósł na obiecującego młodzieńca, ale był niepoprawnym idealistą. Robbie nie zawsze pochwałał decyzji swojego syna: był przeciwny jego udziałowi w proteście studentów na ESU czy też małżeństwu z Żydówką, Amandą.

Robbie został redaktorem naczelnym Daily Bugle, gdy Jameson zrezygnował z tej posady, przyznając się do sponsoringu eksperymentu na Mac Garganie. Robertson świetnie spisywał się na tym stanowisku. Był też wzorem dla wielu pracowników gazety takich jak Betty Brant, Kate Cushing, Kat Farell, Ned Leeds i Ben Urich.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

Spider-Man 2 (2004)

Spider-Man 3 (2007)

SerialeEdytuj

Spider-Man (1994)

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Robbie w przeszłości znalazł sposób, by pomóc Peterowi i całkiem prawdopodobne, że poznał jego drugą tożsamość.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki