FANDOM

Sandman
Postać
William Baker (Earth-616) from AXIS Revolutions Vol 1 3 0001.png
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • William Baker 
  • Obecny pseudonim
  • Sandman 
  • Pseudonimy
  • Flint Marko 
  • Sylvester Mann 
  • Quarryman 
  • Tożsamość
  • Tajna 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
  • Strona
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Brązowe 
  • Kolor włosów
  • Brązowe 
  • Waga
  • 450 lbs (204 kg) (Zmienna) 
  • Wzrost
  • 6' 1" (185 cm) (Zmienny) 
Dane
  • Narodowość
  • Amerykanin 
  • Miejsce narodzin
  • Queens 
  • Nowy York 
Powiązania
  • Grupy
  • Twórcy
Sandman (właściwie William Baker) - złodziej i gangster. Dawny nemezis Spider-Man'a.

GaleriaEdytuj

ZdolnościEdytuj

Sandman może zmienić każdą część ciała w piach - miękki lub twardy jak skała. Potrafi miotać dużymi ilościami piachu. Umię wywołać burzę piaskową jak i tornado. W formie burzy piaskowej może latać. Jego bronią na dłuższy dystans są pociski z piachu. Potrafi dostosowywać swoje kształty do budowli z piasku. Może zmienić się w piaskowe monstrum mogące zmieniać rozmiar.

HistoriaEdytuj

Ziemia-616Edytuj

William Baker był profesjonalnym kryminalistą poszukiwanym przez FBI. W wieku 3 lat jego ojciec zostawił rodzinę, zmuszając ją do życia w biedzie. Marko zaczął kraść już w liceum. Miał talent do piłki nożnej, ale za przyjęcie łapówki na boisku został wyrzucony ze szkoły. Szukając pracy, został zausznikiem mafii. Aresztowany za kryminalne akcje, trafił do izolatki, gdzie spędził większość swojego czasu. Zgorzkniały i coraz bardziej agresywny Marko zączął tracić nadzieje, że jego dziewczyna Marcy Conway wyjdzie za niego. Wypuszczony z więzienia, odnalazł Marcy i dowiedział się, że związała się ona z gangsterem Vic Rollinsem. Żądny zemsty rozpoczął jednoosobową fale zbrodni w Nowym Yorku. Jako niepoprawny recydywista został ujęty przez policję i skazany na długi wyrok w więzieniu o zaostrzonym rygorze na Ryker’s Island. Pewnej nocy udało mu się uciec przez niestrzeżony tunel wodny. FBI mocno deptało mu po piętach, gdyż lokował się w pierwszej dziesiątce najbardziej poszukiwanych osób. Zdesperowany rosnącą pogonią Marko ukrył się w miejscu, gdzie miał nadzieję, że nikt go nie znajdzie. Było to Centrum Kontroli Urządzeń Atomowych. Pewnego dnia, kiedy siedział na znajdującej się w pobliżu plaży, doszło do nieoczekiwanego wybuchu reaktora nuklearnego. Z nieznanych przyczyn molekuły jego ciała na wskutek wybuchu radioaktywnego połączyły się z molekułami piasku pod jego stopami. W rezultacie jego ciało zaczęło zachowywać się dokładnie tak samo jak piasek, z tą różnicą, że Will miał nad nim całkowitą kontrolę. W ten sposób narodził się Sandman.

Ziemia-TRN123Edytuj

Mega Spider-Man (2012-)Edytuj

Mega Spider-Man Sezon 1 17Edytuj

Stażyści S.H.I.E.L.D. przylatują na wyspę, na której przebywa Sandman. Początkowo przybiera on postać małego dzieciaka, później ukazuje prawdziwą formę. Tworzy labirynt, w którym więzi przez jakiś czas młodych bohaterów. Udaje im się uciec, lecz Flint również wchodzi na pokład statku pod postacią piasku. Pojazd rozbija się na lodzie. Sandman wychodzi z niego i biegnie w stronę lądu. Stażyści nie pozwalają mu jednak na to i zamieniają go w szkło.

Mega Spider-Man Sezon 2 24Edytuj

Sandman dostaje szansę na zmianę od S.H.I.E.L.D.. Spider-Man ma mu pomóc w staniu się bohaterem. Będąc na przechadce, spotykają Swarm. Flint pokonuje go. Idąc dalej spotykają kolejnego łotra, Batroc'a. Mimo tego, że Spidey uważa go za małe niebespieczeństwo, które nie wymaga interwencji bohaterów, Flint go nie ignotuje. Podczas walki w telebimie pojawia się Jameson, który jak zwykle źle ocenia pajęczaka i każdego jego toważysza. Sandman nie wytrzymuje i wraca do bycia złym. S.H.I.E.L.D. wysyła na miejsce Andusia, który pożera piasek Flinta.

Ziemia-96283Edytuj

Flint był przestępcą, lecz rabował by mieć pieniądze na leczenie córki. Przypadkowo zabił wujka Spider-Man'a, Ben'a Parker'a. Żałował tego. Został zabrany do więzienia. Flint uciekł z niego, a podczas ucieczki wpadł do akcelelatora cząstek, gdzie stał się Sandman'em po czym rozpłynął się w powietrzu. W trakcie napadu na ciężarówkę, Sandman i Spider-Man starli się ze sobą, lecz Flint uciekł. Peter dowiedział się od policjanta George'a Stacy'ego o prawdziwym mordercy wujka. Podczas kolejnego napadu, tym razem na bank, Peter ponownie starł się z Sandman'em, lecz tym razem miał na sobie symbiot, dzięki czemu miał przewagę. Podczas potyczki, został uszkodzony zbiornik wodny i Flint zmienił się w błoto. Sandman jednak przeżył. Połączył on siły z Eddie'em Brock'iem. Razem walczyli z Spider-Man'em. Pojawił się jednak Harry Osborn, który zakłucił dotychczasowy przebieg walki. Pokonali oni Venom'a i Sandman'a kosztem życia Harry'ego. Flint chwilę rozmawiał z Spider-Man'em i go przeprosił. Gdy Peter mu wybaczył, Flint rozpłynął się w powietrzu.

MediaEdytuj

KomiksyEdytuj

FilmyEdytuj

SerialEdytuj

GryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jego ubranie także zmienia się w piach.
  • Podczas pierwszej walki ze Spider-Manem Sandman został przez niego wciągnięty do odkurzacza.
  • Choć największym wrogiem Sandmana pozostaje Spider-Man, bywało, że sobie pomagali.
  • W filmie Spider-Man 3 (2007) połączył siły z Venomem, w celu zabicia Spider-Mana.
  • W filmie Spider-Man 3 (2007) okazuje się że był odpowiedzialny za śmierć Bena Parkera.
  • Można pokonać go m.i.n wodą
  • połączył się w jedną istotę z Hydro Manem

Więcej z Fandomu

Losowa wiki