FANDOM

Galeria

Zdolności

Star-lord jest świetnym strzelcem i pilotem. Dzięki swej masce potrafi oddychać poza atmosferą. Posiada wiele gadżetów i jest doskonałym przywódcą.

Historia

Peter w wieku 10 lat stracił matkę, która niefortunnie zmarła na nowotwór. Dostał od niej prezent, który miał otworzyć, kiedy jej już nie będzie. Po tych wydarzeniach został pojmany przez kosmitę Yondu. Ten wysyłał Quilla na niebezpieczne misje zdobywcze. Peter wyszkolił się na złodzieja i małego terrorystę. Podczas swych rabunków zdobył jeden z Kamieni Nieskończoności, który chciał sprzedać za majątek. W trakcie poszukiwań kupca poznał wojowniczkę Gamorę, adoptowaną córkę Thanosa, Draxa, osiłka z kosmicznego więzienia, oraz Groota i Rocket Racoon'a - miejskich złodziejaszków stacjonujących na Novie. Gdy w galaktycznych kopalniach spotkali interesującego człowieka zwanego Kolekcjonerem, dowiedzieli się trochę więcej o kamieniu, który Peter zdobył i o tym, że od lat szuka go rasa Kree, walcząca z Skrullami o dominację w kosmosie. Ich przywódca, Ronan Oskarżyciel, pragnął spełnienia swych snów o władzy nad kosmosem i pokonaniu Skrullów. Ekipie Quilla udało się jednak odeprzeć siły Kree i oddać kamień w ręce Novy. Od wtedy grupa zaczęła pomagać Novie pod nazwą Strażnicy Galaktyki.

Wkrótce potem dowiedzieli się o Thanosie, który także ma wizję władania światem. Ruszyli na poszukiwanie giganta. By go powstrzymać współpracowali także z Avengers. Podczas tych wydarzeń Thanos wywołał Infinity War.

Podczas swoich przygód, Star-Lord wraz ze swoją ekipą walczyli także z ów tajemniczym Kolekcjonerem z podobną wizją co Kree, który chciał zdobyć nie jeden Kamień Nieskończoności, a wszystkie. Podczas walki Kolekcjoner wypuścił na drużynę Fin Fang Fooma, zmiennokształtnego galaktycznego smoka.

Media

Komiks

Film

Seriale

Gry

Ciekawostki