FANDOM

Gogs.jpg

Guardians of the Galaxy - film wchodzący w skład Drugiej Fazy budowania Filmowego Uniwersum Marvela. Drużyna superbohaterów ochrania galaktykę przed siejącym postrach Ronanem Oskarżycielem.

FabułaEdytuj

Nieokrzesany awanturnik Peter Quill (Chris Pratt), staje się celem pościgu po tym, jak kradnie tajemniczy artefakt – obiekt pożądania siejącego postrach w całej galaktyce Ronana (Lee Pace). Aby umknąć groźnemu prześladowcy, Quill jest zmuszony do zawarcia przymierza z czwórką kompletnie nieprzystających do siebie opryszków: stworzeniem przypominającego szopa Rocketem (Bradley Cooper), drzewokształtnym humanoidem Grootem (Vin Diesel), śmiertelnie niebezpieczną i tajemnicza Gamorą (Zoe Saldana) oraz żądnym zemsty Draxem Niszczycielem (Dave Bautista). W obliczu zagrożenia wszechświata, gdy wyjdzie na jaw prawdziwa moc artefaktu, grupa tych niesubordynowanych indywidualistów będzie musiała zewrzeć szyki, by stanąć do bitwy, od której zależeć będą losy całej galaktyki.

DaneEdytuj

Premiera:

21 lipca 2014 (świat), 1 sierpnia 2014 (Polska)

Gatunek:

Akcja, Sci-Fi

Scenariusz:

James Gunn, Nicole Perlman

Reżyseria:

James Gunn

ObsadaEdytuj

Postać Aktor
Peter Quill (Star-Lord) Chris Pratt
Gamora Zoe Saldana
Drax Dave Bautista
Groot Vin Diesel (głos)
Rocket Bradley Cooper (głos)
Ronan Lee Pace
Yondu Udonta Michael Rooker
Nebula Karen Gillan
Korath Djimon Hounsou
Rhomann Dey John C. Reilly
Irani Rael (Nova Prime) Glenn Close
Taneleer Tivan (Kolekcjoner) Benicio Del Toro
Meredith Quill Laura Haddock
Denarian Garthan Saal Peter Serafinowicz

ZwiastunyEdytuj

Strażnicy Galaktyki - polski zwiastun (1)02:26

Strażnicy Galaktyki - polski zwiastun (1)

ZdjęciaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W ramach przygotowań do swojej roli Chris Pratt rozpoczął intensywne treningi i przeszedł na dietę, w wyniku czego schudł ok. 27 kg. Reżyser James Gunn wyznał, że aktor wypadł na castingu tak dobrze, że otrzymałby rolę nawet bez drastycznej diety.
  • Robert Downey Jr. miał gościnnie pojawić się w filmie jako Iron Man, jednak ostatecznie odmówił ponownego wcielenia się w tę postać.
  • Na potrzeby roli Karen Gillan ogoliła sobie głowę.
  • Podczas pracy nad filmem Vin Diesel tysiąc razy wypowiedział kwestię "I am Groot".
  • W filmie Knowhere jest rezydencją Kolektora. W komiksie to baza Strażników Galaktyki.
  • W scenie po napisach pojawia się Kaczor Howard, a także Cosmo (pies).
  • Olivia Wilde odrzuciła propozycję zagrania Gamory
  • W scence ,,past-credits" można było zobaczyć Kaczora Howarda w zrujnowanym pokoju Kolekcjonera.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki