FANDOM

Thor - Mroczny świat
Thor: Mroczny świat – amerykański film akcji science-fiction z 2013 roku.

Film stanowi sequel filmu Thor.

Fabuła Edytuj

Gromowładny Thor, syn Odyna - króla Asgardu, musi stawić czoła przeciwnikom, których dawno temu uznał za pokonanych. Zależą od niego losy całego kosmosu.

Mroczne elfy - starożytna rasa buntowników - opuściły bowiem krainę Svartalfheim, by podbić wszechświat i na zawsze pogrążyć go w ciemności. Zamaskowany Malekith chce niepodzielnie władać kosmosem. Owładnięty żądzą zemsty za dawne krzywdy, postanawia zgładzić Thora, Odyna i ich sprzymierzeńców. Po stronie Thora stoją jego przebiegły brat Loki i błyskotliwa doktor astrofizyki, śmiertelniczka Jane Foster. Bóg gromów będzie musiał wybrać, czy zostać z Jane na Ziemi, czy wrócić do Asgardu.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W jednej scenie Loki przemienia się w Kapitana Amerykę i się z niego nabija
  • Na jednej ze scen można zauważyć tablicę, na której jest napisane 'universe 616'.
  • Podczas scenki po napisach Sif i Volstagg przekazują Kolekcjonerowi tajemniczy artefakt, którego przechowywanie w Asgardzie razem z Tesseract'em było by zbyt niebezpieczne. Po odejściu Asgardczyków Kolekcjoner mówi, że do zebrania brakuje jeszcze "pięciu". Owym artefaktem może być jeden z klejnotów nieskończoności.

Galeria Edytuj

Zwiastuny Edytuj

Thor- Mroczny świat - Zwiastun PL02:29

Thor- Mroczny świat - Zwiastun PL