FANDOM

Wasp (właściwie Janet van Dyne) - bohaterka, poszukiwaczka przygód i jeden z założycieli grupy Avengers.

Galeria

Zdolności

Wasp potrafi latać z prędkością do 65 km/h. Dzięki Cząsteczkom Pyma może również zmieniać swój rozmiar, stając się mała jak owad albo wielka jak budynek. Potrafi emitować wyładowania elektryczne, które oszałamiają lub porażają przeciwników.

Historia

Kiedy Hank Pym stał się pierwszym Ant-Manem, przyłączyła się do niego Janet van Dyne, przybrawszy imię Wasp. Dzięki mocom chciała pomścić śmierć ojca. W składzie Avengers pozostała aż do swojej rzekomej śmierci podczas inwazji Skrulli na Ziemię. Kiedy okazało się, że Janet może wciąż żyć, Hank starał się ją odnaleźć.

Media

Komiksy

Filmy

  • Ant-man (2015)- retrospekcja Pyma; kostium pojawia się też w scenie bonusowej

Seriale

Gry

Ciekawostki

  • Janet nosiła wiele różnych kostiumów.
  • Skrzydła Wasp wyłaniają się, kiedy zmniejsza rozmiary i chowają, gdy się powiększa.
  • Janet przez jakiś czas stanęla na czele Avengers. Jej doświadczenie sprawiło, że doskonale nadawała się do tej roli.
  • Hanka Pyma i Wasp łączyły bardzo skomplikowane relacje. Po długim, pełnym trudności związku pobrali się, jednak psychiczne problemy Hanka doprowadziły do rozwodu.