FANDOM

Wilson Fisk - szef przestępczego podziemia w Hell's Kitchen.
Wilson Fisk
Postać
Galeria
Wilson Fisk (Earth-19999) 001
Informacje
  • Debiut
  • Prawdziwe imię
  • Wilson Fisk 
  • Obecny pseudonim
  • Pseudonimy
  • Król Karo 
  • Szef 
  • Diabeł 
  • Tożsamość
  • Powszechnie jawna 
  • Klasa postaci
  • Uniwersum
  • Strona
Wygląd
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor oczu
  • Brązowe 
  • Kolor włosów
  • Łysy (dawniej brązowe) 
Dane
  • Narodowość
  • Amerykańska 
  • Aktualny Status
  • Żyje 
  • Status cywilny
  • Zaręczony 
  • Status prawny
  • Przestępca 
Powiązania
  • Baza operacyjna
  • Wrogowie
Rodzina
  • Twórcy

ZdolnościEdytuj

Znajomość wielu języków i niezwykła siła.

Historia Edytuj

DzieciństwoEdytuj

Będąc dzieckiem Wilson mieszkał z rodzicami, Marlene i Billem Fisk. Jego ojciec był alkoholikiem z długami i starał się wygrać wybory do rady dzielnicy w nadziei na lepszą przyszłość. Wilson był maltretowany psychicznie przez własnego ojca. Bill nakłonił Wilsona, aby brutalnie pobił nastolatka, który wcześniej go prześladował, a potem rozkazał mu siedzieć naprzeciwko białej ściany i myśleć o własnej przyszłości.

Gdy pewnej nocy Marlene wyraziła swoje zaniepokojenie długami zaciągniętymi przez męża u pana Rigoletto, Bill zaczął ją bić paskiem. W pewnym momencie nieletni Wilson, który został zmuszony do wpatrywania się w białą ścianę, nie wytrzymał napięcia i młotkiem roztrzaskał głowę ojca. Po zbrodni Marlene na oczach syna pozbyła się ciała tnąc je piłą na kawałki i wrzucając do rzeki. Sąsiedzi uwierzyli, że Bill Fisk wyjechał z miasta, aby uniknąć płacenia długów zaciągniętych u Rigoletto. Po śmierci ojca, Wilson zatrzymał jego spinki do mankietów, które przypominały mu o jego okrucieństwie.

Działalność przestępczaEdytuj

Wilson Fisk jako biznesmen zgromadził fortunę. W Hell's Kitchen stał się mózgiem przestępczego podziemia i działał na rzecz połączenia działalności wielu organizacji przestępczych, w tym Rosjan, Chińczyków, Japończyków i finansisty Lelanda Owsley'a. Jego celem było ponowne stworzenie według własnego planu miasta Hell's Kitchen, które jak deklarował - bardzo kochał. Początkowo pozostawał w cieniu i zabraniał ujawniać swoje nazwisko pracującym dla niego przestępcom.

Spotkanie z VanessąEdytuj

W galerii sztuki Scene Contempo poznał Vanessę Mariannę, z którą później zaczął się spotykać. Za jej namową kupił biały obraz "Królik w śnieżnej zamieci", który przypominał ścianę, przed którą kazał mu siadać jego ojciec. Vanessa na początku nie wiedziała z kim ma do czynienia. Na kolejnych spotkaniach zdała sobie sprawę kim jest i jakie wpływy ma Wilson, jednak nie odtrąciła go i postanowiła towarzyszyć u jego boku.

Wybuchy w Hell's KitchenEdytuj

Wilson Fisk spowodował serię wybuchów w lokalizacjach zajętych przez Rosjan i próbował obciążyć tym działaniem człowieka w czerni. Przez krótkofalówkę przekazał mu, że jest między nimi wiele podobieństw, jednak nie mogą obaj współistnieć w Hell's Kitchen. Na spotkaniu z liderami grup przestępczych o wybuchy na terytorium Rosjan oskarżył człowieka w czerni, nie przyznając się do zdrady. Vanessa namówiła Wilsona, aby ujawnił się opinii publicznej i wystąpił w telewizji jako sponsor i obrońca miasta.

Sabotaż na bankiecieEdytuj

W czasie bankietu charytatywnego, kilku uczestników zostało otrutych, w tym Vanessa Marianna. Był to plan opracowany za plecami Fiska przez Madame Gao i Lelanda Owsley'a, który miał na celu usunięcie Vanessy i oczyszczenie myśli Wilsona z rzeczy, które przeszkadzały interesom. Fisk odkrył nieprawidłowości w jego finansach i zapytał o nie Owsley'a. Leland przyznał się do kradzieży pieniędzy i nieudanej próby morderstwa Vanessy. Jako zabezpieczenie własnego życia poinformował Fiska, że przetrzymuje detektywa Hoffmana, który w każdej chwili może wszystko opowiedzieć federalnym. Wilson w napadzie złości zabił Lelanda Owsley'a i wyruszył na poszukiwania detektywa.

ZatrzymanieEdytuj

Carla Hoffmana uratował człowiek w czerni i dał mu szansę przeżycia w zamian za przyznanie się do winy. Detektyw Hoffman udał się na policję i złożył zeznania obciążające Fiska, senatora Randolpha Cherryha, wielu policjantów, prawników, dziennikarzy i sędziów. Wilson trafił do aresztu, jednak przewożący go konwój został ostrzelany, a on sam uwolniony. Matt dzięki wyostrzonym zmysłom wytropił uciekiniera, obezwładnił go i oddał w ręce sierżanta Bretta Mahoney'a. Po sukcesie człowieka w masce, prasa nazwała go Daredevilem. Fisk został uwięziony na wyspie Ryker i oczekując na proces, usiadł na łóżku w swojej celi wpatrzony w pustą ścianę.

Media Edytuj

SerialeEdytuj

Pełna lista wystąpień Wilsona Fisk'a

CiekawostkiEdytuj

  • Wilson ma obsesję na punkcie spinek do mankietów przejętych po zamordowanym ojcu, których często dotyka palcami.