Fandom

Marvel Universe Wiki

Zarathos

1410stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Zarathos.png

ZarathosEdytuj

Zarathos to demon, którym początkowo władał Mefisto. Ten demon żywi się duszami złych ludzi. Łącząc się z duszą człowieka,  w nocy przejmuje nad nim kontrolę. Taki człowiek staje się Ghost Riderem. Aby Zarathos połączył się z ludzką duszą człowiek musiał podpisać cyrograf z Mefisto w zamian za jakąkolwiek "usługę". Można go uwięzić w niektórych przedmiotach o specjalnych właściwościach np. motor Johnnego Blaze'a, Cosmic cube itd. Można też go kontrolować, tak jak próbował to zrobić Johnny Blaze w Ghost Rider (2007).

HistoriaEdytuj

Około 2000 lat temu pewien pomniejszy demon imieniem Zarathos zaczął zyskiwać coraz silniejszą pozycję wśród piekielnych sług i budować własne imperium, wyszarpując strzępy władzy dotychczasowym Władcom Piekieł. Mephisto był tym szczególnie rozgniewany, więc postanowił wykorzystać jego ziemski kult, by pozbawić Zarathosa władzy. Manipulując jego wyznawcami z północnoamerykańskiego plemienia K'nutu, doprowadził do porwania księżniczki sąsiedniego plemienia, a następnie obiecał jej ukochanemu pomoc w uwolnieniu dziewczyny w zamian za jego duszę. Sztuczka polegała na tym, że odebrał mu duszę, a gdy chłopak zaproponował Zarathosowi, by wziął jego zamiast księżniczki, ten próbował pożreć dusze ich obojga i stracił wiele sił, próbując wyrwać duszę z ciała, w którym jej nie było. Mephisto wykorzystał jego osłabienie i uderzył, pokonując Zarathosa i czyniąc go swoim więźniem na wieczność. W tym celu połączył go z pradawnym Medalionem Mocy, który zawierał esencję pierwotnych duchów zemsty, a następnie rozbił medalion i związał jego fragmenty z duszami ludzi. Młodzieniec, którego wykorzystał do pojmania Zarathosa przetrwał kolejne wieki i stał się znany jako Centurious.

GaleriaEdytuj

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki